آغاز ثبت‌نام حوزه خواهران از امروز / پذیرش بیش از 15 هزار داوطلب
کد خبر: 3892932
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مدیر اداره سنجش و پذیرش حوزه علمیه خواهران خبر داد:

آغاز ثبت‌نام حوزه خواهران از امروز / پذیرش بیش از 15 هزار داوطلب

مدیر اداره سنجش و پذیرش حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان حوزه خواهران برای سال تحصیلی جدید از امروز آغاز شده است، گفت: در مجموع در تمامی مقاطع، بیش از 15 هزار نفر پذیرش خواهند شد.

آغاز ثبت نام حوزه خواهران از امروز / پذیرش بیش از 15 هزار داوطلببه گزارش ایکنا، مریم بابایی، مدیر اداره سنجش و پذیرش حوزه علمیه خواهران، امروز، اول اردیبهشت‌ماه در نشست خبری به مناسبت آغاز ثبت‌نام داوطلبان حوزه خواهران برای سال تحصیلی آینده که به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، گفت: ثبت‌نام از علاقه‌مندان در سه مقطع، دکتری، تکمیلی و عمومی انجام می‌شود.

مدیر اداره سنجش و پذیرش حوزه علمیه خواهران افزود: آموزش طلاب در مقطع عمومی به صورت حضوری تمام وقت، در مقطع تکمیلی، حضوری و نیمه حضوری و غیرحضوری و در مقطع دکترا هم حضوری تمام وقت است.

بابایی بیان کرد: آموزش مقطع عمومی در 28 استان و در 400 مدرسه علمیه انجام می‌شود و تنها در رشته معارف اسلامی و بدون گرایش تحصیلی است. امسال به علت شیوع کرونا، پذیرش علاقه‌مندان بدون آزمون ورودی و تنها از طریق سنجش معدل و سوابق تحصیلی آنان صورت خواهد گرفت.

مدیر اداره سنجش و پذیرش حوزه خواهران اظهار کرد: در مقطع عمومی، سه برابر ظرفیت، پذیرش افراد صورت می‌گیرد و در نهایت بیش از 12 هزار نفر در این مقطع پذیرش خواهند شد؛ در این مقطع داوطلبان از سیکل و دیپلم و بالاتر پذیرش می‌شوند.

بابایی با بیان اینکه 35 مدرسه علمیه برای طلاب پذیرش شده از مقطع سیکل و 365 مدرسه برای برای پذیرش‌شدگان دیپلم و بالاتر است، اظهار کرد: سطح سه حوزه خواهران در 12 رشته از جمله تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، کلام اسلامی، فلسفه اسلامی، تاریخ اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، اخلاق و تربیت اسلامی و ... به صورت حضوری، نیمه و غیرحضوری طلبه می‌پذیرد.

بابایی اضافه کرد: سطح سه آزمون و مصاحبه علمی دارد. همچنین مقطع دکتری و مقطع عمومی به علت کرونا و ایجاد عدالت آموزشی از آزمون ورودی معاف هستند و صرفاً پذیرش بر اساس معدل آنان صورت خواهد گرفت.

مدیر اداره سنجش و پذیرش حوزه علمیه خواهران افزود: سطح سه حوزه خواهران در 28 استان، در 151 رشته محل بیش از سه هزار نفر را پذیرش خواهد کرد. همچنین در مقطع نیمه حضوری، در رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و تاریخ اسلام و در مقطع غیرحضوری رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و تاریخ اسلام آموزش داده خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: سطح چهار حوزه خواهران هم در رشته‌های تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی پذیرش طلبه دارد. مقطع دکتری با آزمون ورودی همراه است و در نهایت 200 نفر در ده استان پذیرش می‌شوند.

مدیر اداره سنجش و پذیرش حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، فارس، سمنان، مرکزی، مازندارن، گلستان، یزد و ... از جمله استان‌هایی هستند که در مقطع دکتری پذیرش دارند.

وی با بیان اینکه ثبت نام اولیه از امروز آغاز و تا 31 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: البته شرایطی فراهم خواهد شد تا کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند، فرصت برای ثبت نام را پیدا کنند. البته داوطلبان به صورت حضوری هم می‌توانند در مدارس محل سکونت خود ثبت نام کنند.

بابایی با بیان اینکه شرط سنی برای مقطع سیکل، حداکثر 17 سال و برای دیپلم حداکثر 40 سال تعیین شده است، اظهار کرد: دانشجویان و داوطلبان دانشگاهی همسو هم می‌توانند در تمامی مقاطع حوزه ثبت‌نام کرده و داوطلب شوند و امروز هم افرادی داریم که از مقطع عمومی تا دکتری در حوزه خواهران مشغول تحصیل هستند و عمدتاً به خاطر بالاتر بون کیفیت آموزشی حوزه، تمایل دارند از ابتدا دروس را آغاز کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه خواهران به نشانی www.whc.ir مراجعه کنند.

همچنین یادآور می‌شود که زمان دقیق آزمون ورودی در مقاطعی که نیاز به آزمون است متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha