دلتنگ حرم یار
کد خبر: 3893553
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

دلتنگ حرم یار

در حالی به ضیافت الهی در ماه رمضان وارد می‌شویم که درب مساجد را به علت پیشگیری از کرونا بسته‌ایم و بسیاری از مؤمنان این روزها دلتنگ رفتن به مسجد هستند و برای باز شدن حرم ائمه(ع) به انتظار نشسته‌اند.

دلتنگ حرم یار

ماه ضیافت الهی در حالی از راه می‌رسد که درب بسیاری از مساجد بسته شده و اطراف خانه خدا در مکه به علت پیشگیری از کرونا خالی شده و اعمال حج تمتع در هاله‌ای از ابهام رفته است.

بسیاری از مؤمنان و مسلمانان که لذت عبادت و بندگی خدا را در مساجد و خانه خدا چشیده‌اند دلتنگ باز شدن درب مساجد هستند تا بار دیگر در شب‌های احیا الغوث الغوث فریاد بزنند و با معبودشان به عبادت و مناجات بپردازند و بسیاری نیز چشم انتظار باز شدن درب حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) هستند تا در کنار امامشان لحظات سحر را به مناجات‌خوانی و دعا به روز برسانند.

این روزها عاشقان زیادی از اقصی نقاط جهان به دلیل بسته بودن حرم ائمه معصومین(ع) از راه دور سلام می‌دهند و عرض ارادت می‌کنند. عرض ارادتی که گاهی با سرازیر شدن اشک از گوشه چشمشان همراه است و سوز و آه خاصی دارد؛ چرا که همه امکانات را این بار در اختیار دارند اما مجوز ورود به حرم یار را ندارند.

پخش برنامه‌های قرآنی از فضای مجازی

علیرضا رادمان، مسئول کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه دلم برای رفتن به مسجد مانند گذشته بسیار تنگ شده و چشم انتظار باز شدن عمومی مساجد هستیم، گفت: اگر چه برخی از مساجد در سطح شهر باز هستند اما درب بسیاری از مساجد بزرگ دیگر شهر به علت پیشگیری از کرونا و اجرای دستورالعمل‌ ستاد پیشگیری از کرونا بسته شده است.

وی با بیان اینکه با تعطیلی مساجد تقریباً تمام برنامه‌های کانون‌های مساجد نیز تعطیل شده است، افزود: اگر مردم قبلاً چند نفری در صف نمازهای جماعت حضور داشتند این روزها به علت شیوع بیماری کرونا دل‌ها بیشتر به سمت خدا و عبادت تمایل دارد و قطعاً با باز شدن درب مساجد جمعیت بیشتری نسبت به گذشته در خانه خدا حضور خواهند داشت.

رادمان بیان کرد: در این روزهای کرونایی عبادت و بندگی خدا بیشتر از گذشته احساس می‌شود و بیشتر به حضور در مساجد و حرم ائمه اطهار(ع) نیازمند هستیم، برای ماه مبارک رمضان اگر چه درب مساجد بسته است اما قصد داریم تا از طریق فضای مجازی ادعیه و مناجات ماه رحمت الهی و قرائت و ترتیل روزانه قرآن را به‌صورت مستمر و مداوم در 30 روز ماه ضیافت الهی از طریق یکی از مساجد سبزوار پخش و منتشر کنیم.

وی افزود: در کنار این تلاوت‌های قرانی با استفاده از یکی از سخنرانان سبزوار در حدود 15 دقیقه تفسیر کوتاهی از آیاتی که از کلام‌الله مجید تلاوت می‌شود ارائه و در پایان از این تفسیر قرآنی مسابقه‌ای برگزار خواهد شد.

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد سبزوار با تأکید بر اینکه حضور جوانان در مساجد گره‌گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود، گفت: هدف از ارائه این تلاوت‌های قرآنی و بیان تفاسیر قرآن جذب جوانان به سمت معارف الهی است.

انتهای پیام
captcha