۷ هزار تبعه پاکستانی در میرجاوه غربالگری سلامت شدند
کد خبر: 3895714
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

۷ هزار تبعه پاکستانی در میرجاوه غربالگری سلامت شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از هفت هزار نفر از اتباع کشور پاکستان از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون در مرز میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدمهدی طباطبایی، معاون بهداشتی این دانشگاه گفت: بیش از هفت هزار نفر از اتباع کشور پاکستان از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون در مرز میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌ها در پایانه مرزی میرجاوه تقویت شده و تمامی افرادی که از مبادی ورود قانونی و از جمله مرز میرجاوه وارد کشور می‌شوند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به گندزدایی سالن‌ها و ساختمان پایانه مرزی میرجاوه بیان کرد: تجهیزات و لوازم مصرفی مورد نیاز برای گندزدایی بر اساس استانداردهای مراقبت بهداشت مرزی و واحد سلامت محیط و کار وزارت بهداشت فراهم شده است.

طباطبایی اظهار کرد: همزمان با رویارویی ملی با همه‌گیری کرونا در سیستان و بلوچستان با مجموعه‌ای از بیماری‌های عفونی و بومی منطقه‌ای مانند مالاریا، التور و تب کریمه کنگو هم مواجه هستیم و باید مردم عزیز همکاری کنند.

این مقام مسئول افزود: بارندگی‌های فراوان و مناسب شدن شرایط اقلیمی برای رشد و تکثیر پشه‌های ناقل در کنار ترددهای بی‌ضابطه و غیرقانونی از خلال مرز از جمله تهدیدات جدی برنامه حذف مالاریاست و برای استمرار موفقیت در حذف مالاریا دو رویکرد عمده ما افزایش بیماریابی جمعیت در معرض خطر و کنترل پشه‌های ناقل است و در صورتی که عزم همگانی و برنامه جدی نداشته باشیم با همه‌گیری مالاریا نیز روبه‌رو خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha