کتاب «تأملات فلسفی» اثر سید سلمان صفوی منتشر شد
کد خبر: 3895772
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

کتاب «تأملات فلسفی» اثر سید سلمان صفوی منتشر شد

کتاب «تأملات فلسفی»، تالیف حجت الاسلام والمسلمین سیدسلمان صفوی، فیلسوف نوصدرایی و رئیس آکادمی مطالعات ایرانی لندن از سوی انتشارات سلمان آزاده در تهران منتشر شد.

به گزارش ایکنا، سردبیر مجله ترانسندنت فیلوسوفی لندن در مقدمه کتاب نوشته: تاریخ فلسفه حکایت تلاش‌­های عقلی بشر با رویکرد انتقادی برای درک بهتر موضوعات اساسی هستی‌شناسی، شناخت‌شناسی, اخلاق  و سیاست است. بشر بدون تفکر فلسفی از فهم انتقادی و سیستماتیک محروم می­‌ماند. خواندن فلسفه به تنهایی اهمیت ندارد، اما تفکرِ فلسفی راهگشا است. تفکر فلسفی به معنای ظهور فعل اندیشیدن درباره مسائل اصلی انسان، تاریخ، جامعه، زندگی و هستی، به طور آزاد و روش­مند است.

فلسفه؛ اندیشیدن است، نه خواندن و تقلید کورکورانه. با تفکر فلسفی اصیل می­توان آینده بهتری ساخت. در حقیقت فلاسفه معماران آینده‌اند. چگونگی آینده به محصول خروجیِ تفکر فلسفی بشر بستگی دارد، پس از آن دانشمندان، سیاسیون و نظامیان برای اجرای آن به خدمت در می‌آیند.

امروز جهان با بحران اخلاقی، معرفتی، اقتصادی، محیط ­زیستی و امنیتی رو به روست. تنها راه خروج معقول؛ بازگشت به تعامل علم کلی و علم جزیی است. بشر جز روی آوردن به تفکر فلسفی اصیل شرقی راهی ندارد. فلسفه راه را برای همزیستی بیشتر ادیان با یکدیگر و مقابله با افراط‌گرایی دینی نزدیک می‌­کند.

کتاب «تأملات فلسفی» در بیست فصل؛ به دیالوگ بین فلسفه با موضوعات فکری امروز بشر پرداخته است که شامل مباحث فلسفه تطبیقی بین فلسفه اسلامی با فلسفه یونانی، فلسفه اسلامی و فلسفه مدرن غربی، حکمت شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شیخ الرییس ابن­سینا، صدرالمتألهین و پروفسور سیدحسین نصر است.

سیدسلمان صفوی، فیلسوف نوصدرایی، تحصیل کرده حوزه علمیه قم و دانشگاه لندن و مولف ده‌ها کتاب و بیش از دویست مقاله در حوزه فلسفه، عرفان، قرآن‌شناسی و روابط بین الملل به زبان‌های فارسی و انگلیسی است. کتاب های منتشر شده فارسی سید سلمان صفوی به فارسی در حوزه فلسفه عبارتند: «واجب الوجود از دیدگاه صدرالمتالهین و ارسطو»، «درسهایی از سقراط حکیم»، «عرفان و فلسفه»، «نقد فلسفه مدرن غرب»، «ارکان فلسفه هنر اسلامی» و «تأملی در فلسفه سیاسی».

یادآور می‌شود، کتاب تأملات فلسفی به مناسبت ماه مبارک رمضان با تخفیف ویژه به صورت «پی دی اف» و یا چاپی از طریق سایت http://iranth.com قابل تهیه است.

انتهای پیام
captcha