جایگاه فرهنگی مساجد در نهضت همدلی آشكار شد
کد خبر: 3895933
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴

جایگاه فرهنگی مساجد در نهضت همدلی آشكار شد

منتخب مردم قزوین در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره شيوع كرونا نهضت همدلی، مسجد محوری و طرح سلامت محله محور نشان‌دهنده جایگاه فرهنگی مسجد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.

جایگاه فرهنگی مساجد در نهضت همدلی آشكار شد

به گزارش ايكنا از قزوين، دکتر فاطمه محمدبیگی، منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در شبستان امام علی (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، تصریح کرد: اگر با دید مثبت نگاه کنیم در حوزه مسائل فرهنگی کرونا چند نکته مثبت اتفاق افتاد که مهم‌ترین آن ایجاد زمینه برای فضای مواسات و همدلی بود.

وی افزود: در این ایام فضایی فراهم شد که دل‌ها بیشتر به هم گره بخورد و فرهنگ همدلی بیشتر شكل بگيرد، به‌طوری‌که شاهد اجرای موفق طرح مواسات و همدلی بودیم.

منتخب مردم قزوین در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی در کتابخانه‌ها عملکرد حوزه کتابداری ضعیف بوده است، تأکید کرد: این ایام فرصت مغتنمی بود که نهاد کتابخانه‌ها برنامه‌های ویژه شبکه‌های مجازی و تولید کتاب صوتی و تصویری در دستور كار داشته باشد همان‌طور که آموزش‌وپرورش در این عرصه ورود پیدا کرد؛ اما در این ایام کتابخانه‌ها تعطیل بود، امیدواریم پس از كرونا در امور کتابخانه‌ها این ضعف‌ جبران شود.

وی یادآور شد: در عرصه فوت‌شدگان کرونا در استان قزوین نیز در حوزه تغسیل، تطهیر و مسائل سوگواری خوب وارد شدیم، کارگروه مدافعان سلامت با در نظر گرفتن مسائل فرهنگی کرونا سوگواره برای افراد فوت‌ شده برگزار کرد.

محمدبیگی بیان کرد: نهضت همدلی، مسجد محوری و طرح سلامت محله محور نشان‌دهنده جایگاه فرهنگی مسجد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی است، باید با نوشتن کتاب و ضروری است در اجرای پژوهش در حوزه فرهنگی در زمان پسا کرونا وارد شویم.

انتهای پیام
captcha