ایجاد ۷۳۰۰ فرصت شغلی از سوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی در سال جاری
کد خبر: 3899591
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

ایجاد ۷۳۰۰ فرصت شغلی از سوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: امسال برنامه‌ریزی شده است با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای ۷۳۰۰ نفر در سطح استان از سوی کمیته امداد شغل ایجاد شود.

برنامه‌ریزی برای ایجاد 7300 فرصت شغلی توسط کمیته امداد آذربایجان‌غربی در سال جاریبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، 28 اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در سال گذشته 167 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد، اظهار کرد: امسال نیز بودجه در نظر گرفته شده برای پرداخت این تسهیلات برابر با 236 میلیارد تومان بوده که در صورت تخصیص این اعتبارات برای هفت هزار و 300 نفر در سطح استان اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی در بین دستگاه‌های استان رتبه دوم بیشترین تعداد اشتغالزایی را داشته است، افزود: در سطح استان 35 تا 40 درصد اشتغال ایجاد شده متعلق به این دستگاه است با وجود آنکه از نظر بودجه‌ای کمتر از سایر دستگاه‌ها اعتبار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان خسارت زیادی به خانواده‌ها وارد کرده است، ادامه داد: در این راستا 36 هزار خانوار آسیب‌دیده از کرونا در سطح استان شناسایی شده‌اند که تاکنون در دو نوبت به 30 هزار خانوار کمک مالی تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی در سال گذشته 156 میلیارد تومان بوده که 53 درصد نسبت به سال 97 رشد داشته است، ادامه داد: با این وجود تعداد نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز افزایش چشمگیری داشته است و به طور کلی می‌توان گفت در سطح استان 500 هزار نفر نیازمند با کمیته امداد در ارتباط بوده و جزء افراد نیازمند محسوب می‌شود.

سهندی با بیان اینکه در صورت پرداخت زکات و صدقات مردمی بسیاری از این نیازمندان مشکلی از نظر تامین معیشت نخواهند داشت، تصریح کرد: متاسفانه در سطح استان میزان صدقه پرداختی هر خانوار ماهانه در حدود 720 تومان است در حالی که اگر هر خانوار ماهانه هزار تومان صدقه پرداخت کند بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان 85 هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: همچنین در قالب رزمایش کمک مؤمنانه تاکنون 50 هزار بسته معیشتی در بین افراد تحت پوشش توزیع شده و 50 هزار بسته دیگر نیز بعد از عید فطر توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha