روز قدس نماد صف بندی حق مقابل باطل است
کد خبر: 3900727
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

روز قدس نماد صف بندی حق مقابل باطل است

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، گفت: روز قدس نماد صف بندی حق مقابل باطل بوده و امام خمینی(ره) به درستی و آگاهانه دشمن اصلی مسلمانان را شناخته است.

روز قدس نماد صف بندی حق مقابل باطل استحجت‌الاسلام علی خدیوی، رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: اقدام امام راحل در امر نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اقدامی حکیمانه بود. به این معنا که نگاه ما به قدس یک نگاه فراتر از سرزمین و جغرافیا و نگاه ایدئولوژیک است و قدس برای ما قبله اول و نماد ادیان توحیدی به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: حمایت از فلسطین یکی از اصول تغییر ناپذیر انقلاب و خط قرمز ترسیم شده از سوی امام راحل است، امام راحل به رزمندگان فلسطینی فرمودند که با یک دست سلاح و با دست دیگر قرآن بگیرند و رژیم غاصب صهیونیستی را از صفحه روزگار محو کنند.

حجت‌الاسلام خدیوی، گفت: روز قدس نماد صف بندی حق مقابل باطل بوده و امام خمینی(ره) به درستی و آگاهانه دشمن اصلی مسلمانان را شناخته است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ملت ایران و جهان به اهمیت مسئله قدس آگاه هستند، اظهار کرد: بیش از ۷۰ سال است که بخشی از جهان اسلام و قبله گاه اول مسلمانان، مورد تصرف غاصبانه و ظلم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این سرزمین در ابتدا توسط انگلیس مورد تصرف واقع شده و سپس یک دولت غیرشرعی و غیر قانونی به نام رژیم صهیونیستی در این منطقه شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام خدیوی، با بیان این‌که طی این ۷۰ سال نیز جنایات بسیاری علیه مسلمانان این منطقه انجام شده است، افزود: رژیم اشعالگر قدس همانند یک غده سرطانی به فکر توسعه است تا جهان اسلام را به نوعی متاثر کند؛ کشتارهای بسیاری نیز در این منطقه(فلسطین، نوار غزه، بخش هایی از لبنان) انجام داده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که اگر جهان اسلام تاکنون مقابل این غده سرطانی نمی‌ایستاد، قطعاً بیش از این رشد می‌کرد، گفت: این رژیم غاصب در پی توسعه حکومتشان از نیل تا فرات و تصرف بخش عظیمی از جهان اسلام بود.

وی با اشاره به حرکت‌های مردم فلسطین در مقابل اشغالگران، تاکید کرد: طی ۷۰ سال حرکت‌های بسیاری به راه افتاده و از انتفاضه و مبارزه با سنگ گرفته تا به امروز که جبهه مقاومت و جریان اسلامی در غزه، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه شکل گرفته است؛ امروز انتفاضه به معنای مبارزه با سنگ نیست، بلکه به معنای مبارزه با پهباد، موشک و سلاح‌های سنگین است.

حجت‌الاسلام خدیوی، با بیان این‌که امروز طرح اشغالگران از «خاورمیانه بزرگ» به طرح «معامله قرن» رسیده است، افزود: این طرح، معامله جدیدی است ‌که رییس جمهور آمریکا آن را مطرح کرده و یک طرح سیاسی و اقتصادی است که به ضرر مردم فلسطین و جهان اسلام‌ است.

انتهای پیام
captcha