شورای گفت‌وگو در جهت عملی کردن جهش تولید تلاش کند
کد خبر: 3903323
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

شورای گفت‌وگو در جهت عملی کردن جهش تولید تلاش کند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، حمایت از صنایع پایین‌دستی، باز توزیع حمایت‌های دولتی به بخش تولید، استفاده از روش‌های نوین تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش داخلی را از مهم‌ترین راهکارهای تحقق شعار جهش تولید برشمرد و گفت: اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جهت عملی کردن این راهکارها تلاش کنند.

بسترهای لازم برای جهش تولید فراهم استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز عصر روز گذشته، 17 خردادماه در جلسه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی گفت: بسترهای لازم برای تحقق جهش تولید در کشور و به تبع آن در این استان فراهم است.

وی افزود: انتخاب سال جهش تولید، نشانه‌ای از تحلیل واقع بینانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از وضع اقتصادی و شناخت از ظرفیت‌های موجود کشور است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، گفت: با توجه به شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران و گسترش بحران جهانی شیوع کرونا، باید بیش از گذشته به تقویت بنیه تولید ملی توجه کرد و رهبر معظم انقلاب با انتخاب عناوین اقتصادی از دهه ۹۰ تاکنون بر این موارد تاکید داشتند.

امام جمعه تبریز کاهش شدید درآمد نفتی و محدودیت شدن منابع ارزی دولت، کاهش ارزش پول ملی و خروج بسیاری از برندهای خارجی به علت تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها را از جمله بسترهای لازم برای جهش تولید، شکوفایی استعدادها و آزاد شدن ظرفیت های تولیدی دانست.

وی ادامه داد: در زمان کنونی به برکت کاهش شدید درآمد نفتی، دولت ناگزیر به محدودیت واردات کالاهای غیرضروری و مشابه داخلی کرده و این موضوع باید در سال‌ جاری سختگیرانه تر دنبال شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به کاهش ارزش پول ملی یادآوری کرد: اگرچه این پدیده در کوتاه مدت آثار مخربی در کاهش قدرت خرید مردم دارد اما پیامدهای مثبتی برای اقتصاد ایران خواهد داشت و در بلند مدت می‌تواند به نتایج مطلوبی در افزایش تولید ناخالص ملی و صادرات کالاهای غیرنفتی منجر شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: خروج بسیاری از برندهای خارجی که سهم قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص داده بودند به حدی فضا را برای تولیدکننده داخلی مساعد کرده که در برخی از موارد افزایش چشمگیر تولید داخلی به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و اعضای اتاق بازرگانی تبریز نمایندگان کل جامعه تولید و صنعت استان هستند خاطرنشان کرد: آن‌ها باید طوری عمل کنند تا رای دهندگان به آن ها روز به روز خوشحال تر و به آینده امیدوارتر شوند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، همچنین با اشاره به شروع به کار مجلس جدید شورای اسلامی از نمایندگان استان خواست به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشند و از بین خود نمایندگانی برای حضور در جلسات این شورا انتخاب کنند که با موضوع جلسات آشنایی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha