رسالت کانون پرورشی فکری تربیت نسلی متعهد و متخصص است
کد خبر: 3903598
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

رسالت کانون پرورشی فکری تربیت نسلی متعهد و متخصص است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: رسالت کانون پرورشی فکری، تربیت نسلی متعهد و متخصص است؛ نسلی که علاوه بر آموختن دانش و مهارت‌، با فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز مأنوس باشد و خود را در خدمت خدا و کشورش قرار دهد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز، 19 خردادماه در دیدار با معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در استان حاکم است، رسیدگی به امور فرهنگی به‌ویژه در زمینه کودک و نوجوان به‌عنوان آینده‌سازان کشور، کار حساس و مهمی به‌شمار می‌رود که رسالت کانون در این زمینه بسیار حساس و تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: رسالت کانون پرورشی فکری، تربیت نسلی متعهد و متخصص است؛ نسلی که علاوه بر آموختن دانش و مهارت‌، با فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز مأنوس بوده و خود را در خدمت خدا و کشورش قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: نقش کتابخانه‌های سیار و پستی و تماشاخانه‌ سیار کانون در پر کردن خلأهای فرهنگی و ایجاد زمینه استعدادیابی کودکان و نوجوانان استان بسیار مهم است، به خصوص اینکه در روستاها و مناطق کم‌برخوردار، امکان آشنایی و انس با کتاب را فراهم می‌کنند.

وی افزود: تشکیل جمع متخصص و فرهیخته به‌عنوان مغز متفکر کانون و طراحی برنامه‌ها، تلاش برای افزایش سطح علمی، تخصصی و مهارتی کارکنان، استفاده از محتوای مناسب ایرانی ـ اسلامی برای کودکان و نوجوانان و جذب امکانات کشوری از مؤلفه‌های مهم در گسترش و کیفی‌سازی فعالیت‌های کانون در این استان است.

محامی با تأکید بر اهمیت جذب کمک‌های خیران، ابراز امیدواری کرد: با تبیین کار کانون در رشد فکری کودکان و نوجوانان زمینه‌های مشارکت خیران افزایش یابد.

معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان به اهمیت رسالت کانون و با استناد به تأکیدهای مقام معظم رهبری بر توجه ویژه به این استان به‌عنوان تنگه‌ اُحُد و گنج پنهان ایران گفت: سیستان و بلوچستان حافظ ۱۳۰۰ کیلومتر از مرزهای مشترک ایران با کشورهای پاکستان و افغانستان است که این موقعیت همراه با تنوع قومی و مذهبی، دشواری‌های فرهنگی فراوانی را برای استان و کشور به وجود آورده است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری با ۳۰ مرکز ثابت، سیار و پستی همواره سعی دارد بخشی از این فضای فرهنگی را به منظوز تحکیم هویت ملی و اسلامی و ساختن آینده‌ای متناسب با شأن جامعه‌ ایرانی به دست فرزندان این مرز و بوم به شکلی زیبنده طراحی کند.

هادی بیان کرد: کانون در سیستان و بلوچستان به دلیل دارا بودن بیشترین درصد جمعیت کودک و نوجوان کشور، برای انجام کارهای فرهنگی نیازمند تعامل و همراهی مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی است.

وی همچنین گزارشی از عملکرد مراکز فرهنگی‌ هنری کانون در استان، نیروی انسانی و شیوه‌های فعالیت این سازمان فرهنگی در کیفی‌سازی خدمات فرهنگی کانون به جامعه مخاطب ارائه کرد و افزود: مهندسی فکر نسل نوجوان امروز امری ضروری است و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کانون برای پرورش، جهت‌دهی و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان در دورترین روستاها و حاشیه‌ شهرهای استان در همین راستا صورت گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: فعالیت‌های مراکز کانون فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند تا خلأهای آموزشی و تربیتی رفع شود و انعطاف‌پذیری فعالیت‌های آن امکان رشد مهارت‌های مورد علاقه و کسب تجربه را برای مخاطبان کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha