افزایش برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در فضای مجازی با شیوع کرونا
کد خبر: 3903905
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
امام جمعه کوهبنان مطرح کرد:

افزایش برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در فضای مجازی با شیوع کرونا

حجت‌الاسلام عباس جعفری گفت: در دوران کرونا مواسات معنوی هم در جامعه رونق خاصی پیدا کرد که شاهد افزایش برگزاری برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی بودیم و هستیم.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 20 خردادماه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال جاری که با حضور جمعی از مسئولان در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: کرونا نوعی بیماری فراگیر و با سطح گستردگی فراوان است که برای دفع این بیماری همکاری عمومی ضروری است.

وی ضمن قدردانی از زحمات پزشکان و کادر درمانی در راه مقابله با کرونا، بیان کرد: شیوع کرونا بر اقتصاد و درآمد مردم اثرگذار بود که در این راستا طرح مواسات و همدلی مؤمنانه با حضور مؤمنان و متدینین به‌صورت گسترده برگزار شد و کمک‌های خوبی صورت گرفت.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: توزیع سبد‌های معیشتی در قالب کمک‌های مؤمنانه از ابتدای شیوع این بیماری آغاز شد و همچنان این طرح ادامه دارد؛ البته این مهم با رهنمودهای مقام معظم رهبری سرعت بیشتری به خود گرفت.

حجت‌الاسلام جعفری، گفت: در دوران کرونا مواسات معنوی هم در جامعه رونق خاصی پیدا کرد که شاهد افزایش برگزاری برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی بودیم و هستیم.

در ادامه حسین سالاری، فرماندار کوهبنان اظهار کرد: طرح مواسات و کمک مؤمنانه با همراهی امام جمعه و مجموعه ادارات شهرستان همچنان در حال اجراست؛ همچنین با تعامل و همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی شاهد سلامتی شهرستان هستیم‌ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید ادامه داشته باشد چراکه معلوم نیست بیماری کرونا تا چه زمانی با ما باشد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راه مقابله با کرونا، بیان کرد: اگر فردی اصول بهداشتی را رعایت نکند می‌تواند یک شهر و منطقه را به مخاطره بیندازد پس همگان باید به اصول بهداشتی عنایت ویژه‌ای داشته باشند و نباید تصور کنند که کرونا تمام شده است.

در ادامه روح‌الله ابراهیمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: در رزمایش مؤمنانه در چندین مرحله توزیع سبد کالا بین کسبه و نیازمندان شهرستان صورت گرفت و این مهم همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بیماری کرونا شاهد کاهش بانک خون هستیم، اظهار کرد: به همین مناسبت در هفته اول تیرماه، خون‌گیری در شهرستان انجام خواهد شد که همگان باید مشارکت خوبی داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان با قدردانی از خدمات مسئولان اجرایی و کادر درمانی شهرستان در مقابله با کرونا، گفت: از ابتدای ورود ویروس کرونا در کشور به همت بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی، ایستگاه‌های سلامت و تب‌سنجی در ورودهای شهرستان برقرار شد. همچنین تا امروز با فعالیت سه کارگاه تولیدی ماسک در مرکز شهرستان و دو کارگاه تولید ماسک در بخش طغرالجرد بیش از ۵۰ هزار ماسک در بین مردم، ادارات، بیمارستان و ‌مراکز درمانی توزیع شده است.

نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha