کشتار ده‌ها نفر به دست بوکوحرام در نیجریه
کد خبر: 3904055
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

کشتار ده‌ها نفر به دست بوکوحرام در نیجریه

منابع خبری اعلام کردند که ده‌ها نفر در حمله بوکوحرام به یک روستا در شمال نیجریه کشته شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از فرانس 24، ظهر دیروز، 20 خرداد، افراد مسلح بوکوحرام به روستای فدوما کلورام واقع در منطقه دولت محلی گوبیو در ایالت بورنو حمله کردند.
 
آنها با خودروهای خود وارد روستا شدند و با سلاح خودکار به مردم تیراندازی و این روستا را تخریب کردند و 1200 گاو و شتر را به سرقت بردند.
 
به گفته منابع، بوکوحرام به دلیل مشکوک شدن به افشای اطلاعات این گروه از سوی ساکنان روستا به مقامات امنیتی، این حمله را انجام داد.
 
یکی از شاهدان این حمله گفت: روزی ناگوار برای ماست که شاهد این اتفاق بودیم. ساکنان روستا مسلح بودند و حملات قبلی را دفع کرده بودند اما این بار غافلگیر شدند.
 
تاکنون بوکوحرام و یکی از شاخه‌های آن به اسم دولت اسلامی استان غرب آفریقا(ISWAP) در شمال شرق نیجریه هزاران نفر را کشته‌اند و میلیون‌ها نفر را آواره کرده‌اند.
 
ISWAP شاخه‌ای از بوکوحرام است که در سال 2016 از این گروه تروریستی جدا شد. همچنین، در ماه‌های اخیر افزایش حملات به غیرنظامیان منتقد این گروه افزایش یافته است. درگیری چند دهه‌ای باعث کشته شدن 36 هزار نفر شده و حدود دو میلیون نفر از خانه‌های خود در این منطقه از آفریقا آواره شده‌اند و این خشونت‌ها به کشورهای همسایه نیجریه شامل نیجر، چاد و کامرون هم گسترش یافته است و باعث شده یک ائتلاف نظامی منطقه‌ای برای نبرد با شورشیان ایجاد شود.
انتهای پیام
captcha