حذف رسانه‌های غیرفعال از چرخه تسهیلات
کد خبر: 3904309
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۲

حذف رسانه‌های غیرفعال از چرخه تسهیلات

مدیرکل ارشاد لرستان ساماندهی رسانه‌ها را گامی مؤثر در راستای عدالت‌محوری رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌هایی که فعالیت نداشته باشند از چرخه تسهیلات و خدمات حذف خواهند شد.

حذف رسانه‌های غیرفعال از چرخه تسهیلاتبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پنج‌شنبه، ۲۲ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که فرآیند صدور مجوز نشریات و درخواست و یک‌سری اقدامات توسط خود وزارت ارشاد و قسمت نظارت بر مطبوعات توسط معاونت مطبوعات انجام می‌شود در رابطه با تعداد رسانه‌ها در استان، گفت: سه روزنامه محلی، ۵۴ هفته‌نامه، ۲۶ دو هفته نامه، ۲۸ ماهنامه و ۱۳ فصل‌نامه، دو‌فصل‌نامه و سالنامه نشریات مکتوب استان هستند.

وی در رابطه با تعداد رسانه‌های برخط استان لرستان، بیان کرد: در استان هیچ خبرگزاری که مجوز استانی داشته باشد نداریم اما ۷۳ پایگاه‌ خبری مجوزدار و ۱۵ الکترونیک غیربرخط متعلق به هفته‌نامه‌هایی که نسخه پی‌دی‌اف هفته‌نامه خود را در این مکان‌ها نیز انتشار می‌دهند، داریم.

فتایی با اشاره به این‌که تعدد نشریات از دغدغه‌های معاونت مطبوعات است، گفت: سعی داریم بازبینی و بازرسی مجدد در این زمینه صورت گیرد و اگر نشریاتی به هر دلیلی فعالیتی ندارند از این چرخه حذف شوند که از آگهی‌های دولتی و دیگر تسهیلات نتوانند بهره‌مند شوند که در این راستا مجوز قانونی وجود دارد.

مدیرکل ارشاد لرستان با تأکید بر لزوم ساماندهی رسانه‌های لرستان به همکاری با خانه مطبوعات استان اشاره کرد و گفت: مقرر شد در حوزه رسانه پالایش صورت گیرد و در نتیجه افراد فعال در این عرصه از تسهیلات بیشتری بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت رسانه‌ها بیان کرد: در گام دوم نیز در حوزه تولید محتوا نشریاتی که فعال‌تر هستند و ضریب کیفی بالاتری دارند از تسهیلات بیشتری بهره‌مند شوند و مشمول خدمات بهتری می‌شوند این در حالی است که در حوزه رسانه‌های مکتوب به غیر از موضوع توزیع آگهی، بحث کاغذ و یارانه‌ها نیز در این حوزه ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام
captcha