برگزاری کنگره شهدا؛ از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعد
کد خبر: 3904851
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

برگزاری کنگره شهدا؛ از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعد

فرماندار کاشمر با توجه به اهمیت حفظ فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعد، یکی از راه‌های انتقال و حفظ فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعد را یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا دانست.

پوششی/ برگزار کنگره شهدا، یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعد استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر، در ستاد اجرایی کنگره بزرگداشت هزار و 214 شهید شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ که امروز، 25 خردادماه در محل فرمانداری کاشمر برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: ساختار تشکیلاتی کنگره بزرگداشت هزار و 214 شهید شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ شامل شورای عالی سیاست‌گذاری، ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی کنگره و کمیته‌های 12گانه است.

وی ادامه داد: برنامه‌ها و راهبردهای کلان کنگره شهدا علمی، تدوینی، تولیدی، نشر و اجرایی تعریف شده است که باید براساس اهمیت و اهداف تعریف شده برای کنگره از تمام ظرفیت‌های موجود بالقوه و بالفعل شهرستان در بخش دولتی، خصوصی، سمن‌ها، اقشار مختلف، خیرین و واقفان برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی انقلابی استفاده نماییم.

ساقی با اشاره به اهمیت حفظ فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعد، یکی از راه‌های انتقال و حفظ فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعد را برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت نظرات جامعه نخبگانی و صاحب‌نظران به‌ویژه خانواده معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان به‌عنوان جامعه هدف در بخش‌های مختلف اجرایی کنگره بزرگداشت هزار و 214 شهید شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ بهره‌گیری شود.

فرماندار کاشمر خاطرنشان کرد: از هم‌اکنون باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و محیطی در اختیار با تولید محتوی مناسب در راستای گفتمان‌سازی کنگره بزرگداشت شهدا در سطح شهرستان و منطقه اقدام شود.

در این جلسه سرهنگ علی یعقوبیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و دبیر ستاد بزرگداشت کنگره هزار و 214 شهید شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد و کوهسرخ با بیان شرح وظایف کمیته‌های دوازده گانه ستاد خاطرنشان کرد: براساس ظرفیت و حوزه کاری هر دستگاه مسئولین کمیته‌ها از مدیران دستگاه‌های اجرایی و دبیر هر کمیته از نیروهای ناحیه مقاومت بسیج سپاه انتخاب شده‌اند و احکام این عزیزان صادر خواهد شد.

وی مطرح کرد: در کنار هر کمیته افرادی از پیشکسوتان حوزه ایثار و شهادت به عنوان مشاور فعالیت خواهند نمود، در شهرستان‌های بردسکن و خلیل‌آباد کمیته‌های 12گانه با هماهنگی ستاد مرکزی تشکیل و فعالیت خواهند کرد.

گفتنی است؛ کمیته اقشار، اصناف، تشکلات مردمی، کمیته المان‌ها، یادمان‌ها، ابنیه و گنجینه، کمیته جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و آثار شهدا، کمیته فرهنگی و هنری، فضاسازی محیطی، کمیته حفاظت و امنیت، کمیته برنامه‌ریزی مالی و پشتیبانی، کمیته نشر و ادبیات دفاع مقدس، کمیته تربیت‌بدنی، ورزش و جوانان، کمیته تکریم ایثارگران مراسمات شهدا و یادواره‌ها، کمیته رسانه فضای مجازی و روابط عمومی، کمیته ارزیابی و مستندسازی و کمیته بانوان به عنوان کمیته 12گانه ستاد معرفی شد.

انتهای پیام
captcha