مردمی‌سازی تبلیغ در اولویت تبلیغات اسلامی قرار دارد
کد خبر: 3905623
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

مردمی‌سازی تبلیغ در اولویت تبلیغات اسلامی قرار دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به مردمی‌سازی تبلیغ گفت: تبلیغ دین فقط به عهده‌ روحانیت، مداحان اهل بیت و اساتید قرآن نیست بلکه تک تک ما شیعیان در هر جای دنیا باشیم، می‌توانیم منشاء اثر و چراغ راه مردم باشیم.

مردمی‌سازی تبلیغ در اولویت تبلیغات اسلامی قرار داردبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی از اهداف و رویکردهای این سازمان را تبیین اسلام ناب دانست و اظهار کرد: ما در تلاش هستیم تا طلاب جوان فارغ‌التحصیل از حوزه‌های علمیه را شناسایی کرده، سازمان‌دهی و در عرصه‌های تبلیغی توانمند کنیم تا ان‌شالله بتوانند کلام قرآن و اهل‌ بیت را در سنگر مساجد، هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و تمام مراکز دینی تبیین کنند.

نجیمی تبیین صحیح و الهام بخش بیانیه گام دوم انقلاب را دومین رسالت این سازمان دانست و افزود: بعد از چهار دهه از انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری بیانیه‌ای را برای ما ترسیم کردند، می‌تواند به عنوان پایه و اساس در راهبرد تمام کارهایی که برای تبلیغ و تبیین می‌خواهیم در گام‌های بعدی پیاده کنیم باشد. برنامه‌های خود را به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای گام دوم طراحی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما در سازمان تبلیغات بر این اعتقاد هستیم که سازمان جزء جبهه انقلاب فرهنگی بوده و همه‌ ما تاثیرگذار هستیم. مساجد، حسینیه‌ها، دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و تمام مومنان همچون قطعه‌ای از پازل هستند که با قرارگرفتن در کنار یکدیگر می‌توانند اثربخش باشند. ما خود را مرجع تمام کارهای فرهنگی نمی‌دانیم، ما یک بخش کوچکی از متولیان فرهنگی هستیم که امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را در این عرصه به خوبی انجام دهیم.

نجیمی مردمی سازی تبلیغ را از دیگر اهداف دانست و گفت: ما فقط روحانیون و مداحان اهل‌ بیت را متولی مباحث فرهنگی نمی‌دانیم بلکه تک تک آحاد مردم از دانش‌اموزان، دانشجویان، رزمندگان و مردم محله در این زمینه درگیر هستند لذا تبلیغ فقط به عهده‌ روحانیت، مداحان اهل‌ بیت و اساتید قرآن نیست و تک تک ما شیعیان در هر جای دنیا باشیم می‌توانیم با زبان، کلام، اعتبار، آبرو و تمام داشته‌هایمان منشاء اثر و چراغ راه مردم باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه‌ داد: سیره رسول خدا(ص) به ما نشان می‌دهد اصلی‌ترین پایگاه مسجد است و تلاش می‌کنیم تمام اقدامات را حول محور مسجد پیش‌ ببریم لذا به روحانیون که می‌خواهند در سنگر مسجد فعالیت کنند، توصیه می‌کنیم که امروزه فقط امام جماعت بودن راهگشا نیست، امام جماعت باید هم در محور خانواده، مدارس، مراکز آموزشی، محله و هم در سنگر محراب قدم بگذارد و از سنگر مدرسه، مسجد و خانواده غافل نشوند.

نجیمی اظهار کرد: تلاش ما این است که از مدیران جوان استفاده کنیم، از نیروهای زبده، نخبه و جوان انقلابی و جهادی بهره‌ ببریم که پا به کار انقلاب و مردم هستند. تلاش این است در بخش‌های مدیریتی سازمان آرام آرام افرادی که دارای تجربه، اعتبار، آبرو و توان و انرژی جوانی را دارند استفاده کنیم تا با سرعت بیشتری ما را به اهداف‌مان که مقدمه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر است برسانند.

انتهای پیام
captcha