طرح‌های حمایتی از اصحاب رسانه و خبرنگاران عملی شود
کد خبر: 3906105
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰

طرح‌های حمایتی از اصحاب رسانه و خبرنگاران عملی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شورای حل اختلاف باید به خبرنگاران آزادی عمل بدهد و در راه رشد و بالندگی آن‌ها گام مؤثر بدارد، گفت: دادگستری استان باید طرح‌های حمایتی از اصحاب رسانه و خبرنگاران را عملی کند.

طرح‌های حمایتی از اصحاب رسانه به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، روز گذشته، اول تیرماه در آیین افتتاح شعبه شورای حل اختلاف مطبوعات، رسانه و تبلیغات آذربایجان‌غربی، به مناسبت آغاز هفته قوه‌قضائیه، اظهار کرد: دادگستری آذربایجان‌غربی باید با رویکرد حمایتی از رسانه‌ها عمل کند و همانگونه که می‌دانیم قلم اصحاب رسانه ابزاری برای حل مشکلات جامعه استفاده کرد و همراه با مسئولین به مشکلات جامعه پرداخت.

وی افزود: شورای حل اختلاف باید به خبرنگاران آزادی عمل بدهد و در راه رشد و بالندگی آن‌ها گام مؤثر بدارد. خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با فساد هستند و هشدار در مورد فساد اجتماعی، اقتصادی و گفتن مشکلات و نیازهای جامعه تلاش می‌کنند. اصحاب رسانه چه مجازی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و صداوسیما گوش شنوا و چشم بینای جامعه به سمت مسئولین و چشم و گوش مسئولین به سوی مردم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، گفت: رسانه‌ها باید به وظایف خود که همان اطلاع رسانی دقیق و صحیح است عمل کنند و در این زمینه با امانت‌داری، احساس وظیفه، وجدان کاری و احساس دلسوزی فعالیت داشته باشند. در دین اسلام مشاوره و مشورت گرفتن بسیار توصیه شده و با افتتاح این شعبه حل اختلاف، امیدواریم از مشکلات رسانه‌ها کاسته شود.

علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، نیز در این مراسم اظهار کرد: رسانه‌های قوی، هوشمند و تخصصی در حوزه‌های مختلف می‌توانند به صورت مکتوب و مجازی حرف مردم و منویات نظام را به اطلاع مدیران رسانده و به مدیران استانی در انجام وظایف خود کمک بزرگی کنند و همیار مسئولان و مردم باشند.

وی افزود: دادگستری استان پشتیبان رسانه‌های فعال، هوشمند و پیگیر آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود و از مدیران استانی انتظار می‌رود در مقابل رسانه‌ها و سؤالات و تحلیل‌های آنان سعه‌صدر داشته باشند و با حوصله و اختصاص وقت مناسب به آن‌ها پاسخ دهند.

گروسی بیان کرد: در شورای حل اختلاف مطبوعات، رسانه و تبلیغات با استفاده از عقل جمعی و مشورت می‌توان بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ کرد و رسانه‌ها نیز باید سعی و تلاش خود را انجام دهند تا نسبت به کشف مسایل اصلی حقوقی و قضایی استان اقدام کرده و آگاهی‌های حقوقی مردم را نیز افزایش دهند.

وی در پایان اظهار داد: رسانه‌ها به لحاظ ماهیت کاری و وظایفی که قانون برای آن‌ها تعیین کرده می‌توانند به مشکلات استان ورود پیدا کرده و کار نظارت و انتقادی خود را انجام دهند و پیگیر مطالبات مردم باشند. رسانه‌ها نقش نظارتی مهمی در کشور دارند و همواره در این موضوع یار و مددکار مسوولان هستند.

 

انتهای پیام
captcha