«آغاز جشن‌های دهه کرامت» محور اخبار معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3906516
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

«آغاز جشن‌های دهه کرامت» محور اخبار معارفی رسانه‌ها

«آغاز جشن‌های دهه کرامت» از جمله اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

اخبار معارفی رسانه‌ها/تشکیل «مؤسسه مدارس وقفی»

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 3 تیرماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «تشکیل «مؤسسه مدارس وقفی» به منظور ساماندهی رقبات آموزشی» آمده است: حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره موقوفات آموزشی در کشور و ساماندهی‌ این موقوفات اظهار کرد: بیش از ۶ هزار رقبه مربوط به مدارس وقفی و موضوعات آموزشی در کشورمان وجود دارد که برای ساماندهی این رقبات، «مؤسسه مدارس وقفی» در سال گذشته تشکیل شده است. باید از تمامی ظرفیت‌ها برای نشان دادن خدمات سنت حسنه «وقف» در جامعه استفاده شود. راه‌اندازی «مدارس معارف» با استفاده از ظرفیت موقوفات آموزشی، یکی از اهداف و اولویت‌‌های مهم سازمان اوقاف خواهد بود که در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه استعدادهای زیادی در کشورمان وجود دارند که به‌دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌های آموزشی به شکوفایی نمی‌رسند، گفت: به خیرین و واقفان پیشنهاد می‌کنم تا وقف در موضوعات آموزشی و پژوهشی را جزء اولویت‌های خود قرار دهند. با توجه به اینکه بسیاری از نیات وقفی در کشور از تعداد بالایی موقوفه برخوردار هستند، نیازمند برنامه‌ریزی جدی برای اجرای بهینه این نیات هستیم. وقف‌ها باید براساس نیازهای روز جامعه انجام گیرند؛ یکی از نیازهای جامعه، موضوعات آموزشی و پژوهشی است.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ولایتی: دهه کرامت فرصتی برای ترویج آموز‌ه‌های دینی است»، «برگزاری جشنواره «فدای دخترم» در فضای مجازی»، «سبک زندگی فاطمی در یک کتاب معاصرسازی شد»، «بانوی کرم، جدیدترین اثر گروه محمد رسول الل(ص) رونمایی شد+فیلم» و «ترتیل صفحه ۳۹۹ قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز پرکارتر از روزهای قبل بوده و تا ساعت 15 امروز تعداد یازده خبر با عناوین «درخواست حضور در حکومت امام عصر در زیارتنامه حضرت معصومه»، «مسئولان کشور کریمانه به دنبال رفع مشکلات مردم باشند»، «میرباقری: حضرت معصومه(س) حامل مأموریت خاصی بود»، «نماهنگ "دلتنگی" در مدح حضرت معصومه (س)»، «پوشش چه نقشی در کاهش ارتکاب به گناه دارد؟»، «بنیاد بین‌المللی مجازی امام رضا(ع) راه‌اندازی می‌شود»، «هجرت به قصد رضا»، «جذاب‌ترین آیه برای دختری که حافظ کل قرآن است/ عروسک می‌بافم و وقتی برای فضای مجازی ندارم»، «منزلت حضرت معصومه(س) در بیان آیت‌الله بهجت/ ماجرای دعایی که کریمه اهل‌بیت(س) اجابت فرمود»، «پوستر جدید خانه طراحان به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س)+عکس» و «حرکت حضرت معصومه(س) در راستای منظومه مبارزات سیاسی و عقیدتی ائمه اطهار(ع)/ چرا قم، حرم اهل‌بیت(ع) معرفی شده است؟» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز شش خبر با عناوین «چراغانی شبکه‌های سیما در دهه کرامت»، «قم در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) غرق در نور و سرور است»، «بازشناسی چهره واقعی آمریکا ضروری است»، «کاروان‌های زیر سایه خورشید به سراسر کشور اعزام شدند»، «آیین خطبه‌خوانی خادمان به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) برگزار شد» و «افتخاری دوچندان برای حضرت معصومه(س)» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

میزان

«چند نکته مهم پیرامون شخصیت عبادی و جایگاه والای «حضرت معصومه(س)» عنوان تنها خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «استفتائات رهبری درباره شرط ضمن عقد خروج زن از منزل و وضو و غسل با لاک»، «دهه کرامت؛ فرصتی برای یادآوری انسانیّت/ چه کنیم تا به مقام والای کرامت و بخشندگی برسیم؟» و «برکات داشتن فرزند دختر از نگاه امام صادق (ع)» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز ده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «آغاز جشن‌های دهه کرامت در قم » آمده است: همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) جشن‌های دهه کرامت در حرم بانوی کرامت آغاز شد. آئین معنوی خطبه‌خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) صبح امروز به مناسبت سالروز میلاد باسعادت بانوی کرامت با حضور جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در صحن صاحب‌الزمان‌(عج) حرم کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد. آیت‌الله سید‌محمد سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دفتر رهبری در قم، بهرام سرمست استاندار قم، مرتضی حیدری فرماندار قم، خادمان آستان‌های مقدس کشور، زائران و قشرهای مختلف مردم در این آئین حضور داشتند.

تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید، اجرای جمع‌خوانی، شعرخوانی و مداحی در وصف و مدح آن بانوی گرامی اسلام از جمله بخش‌های این مراسم بود. صبح امروز همچنین آیین معنوی جاروکشی خادمان نیز در صحن امام رضا‌(ع) حرم حضرت معصومه انجام شد، در این آیین‌ها که با پخش شیرینی و شکلات از سوی خادمان مضجع شریف و نورانی حضرت معصومه همراه بود، حرم مطهر بانوی آب و آیینه گل‌باران شد.

9 خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ورود موحد به ظهورات توحید از باب ولایت است»، «گنجینه‌ای که از قم به عراق رفت»، «آشنایی با تعالیم اسلامی زمینه ساز حفظ جایگاه دختران است»، «آغاز به کار رادیو دهه کرامت»، «چهارمین جشنواره سیره امام رضا(ع)؛ آموزه‌ها و کارکردها آغاز شد»، «ولایتی: بزرگداشت دهه کرامت نقش موثری در ترویج آموزه‌های بلند دینی دارد»، «انس و الفت اهل بیت(ع) با دخترانشان الگوی تربیتی جامعه امروز باشد»، «چرا آثار ادبی و هنری کمی در خصوص کریمه اهل بیت(س) تولید شده است؟ً!» و «پرچم گنبد حرم مطهر حضرت معصومه(س) تعویض شد» هستند.

انتهای پیام
captcha