فراخوان ایده‌پردازی غدیر در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3911790
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲

فراخوان ایده‌پردازی غدیر در صفحات معارفی رسانه‌ها

«فراخوان دریافت ایده برای عید غدیر و دهه ولایت» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، امروز سه‌شنبه آخرین روز از تیرماه 99 اخبار متعددی در صفحات معارفی رسانه‌ها منتشر شده است که در ادامه مورد بررسی قرار می‎دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «فراخوان دریافت ایده برای عید غدیر و دهه ولایت/ برگزاری طرح شامخ 2 به صورت مجازی» آمده است: دومین رویداد ایده‌پردازی شامخ (شبکه ابلاغ مهم‌ترین خبر) با محوریت ایده‌های نوآورانه برای عید غدیر و دهه ولایت از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع)، مرکز نوآوری علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی و جهاد دانشگاهی به صورت مجازی برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان در این رویداد فرصت دارند تا تاریخ ۶ مرداد‌ماه ۹۹ ایده‌های خود را به دبیرخانه مجازی شامخ ارسال کنند. محور‌های موضوعی این رویداد عبارتند از روش‌های ترویج و تعظیم آداب و مناسک عید غدیر، شیوه‌های انتقال معارف غدیری، شیوه‌های ایجاد و تقویت پیوستگی‌های مؤمنین (شبکه ولایت) و شادمانه‌های غدیری (راه‌های ایجاد نشاط و سرور در جامعه با محوریت عیدغدیر).

مراحل شرکت در این این فراخوان به این شکل است: مرحله اول شامل ارسال ایده از طریق تارنمای ghadiridea.ir در قالب متن، فیلم کوتاه از ارائه ایده، مرحله دوم شامل دعوت از برگزیدگان مرحله اول برای ارائه به هیئت داوران از طریق نرم‌افزارskype و مرحله سوم: دعوت از برگزیدگان مرحله دوم برای فرآیند منتورینگ و مشاوره تخصصی. گفتنی است برگزیدگان در این رویداد از جوایزی همچون ۵ میلیون تومان جایزه نقدی، ۶ میلیون تومان کمک هزینه اجرا و معرفی به مراکز نوآوری معتبر جهت استقرار به مدت ۱۱ ماه بهره‌مند خواهند شد.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «امام جواد(ع) چگونه در کودکی به امامت رسید؟/ پاسخ حجت‌الاسلام قرائتی»، «رفیعی: مراجع تقلید، به‌روزترین افراد زمانه‌اند/ با عبارت «دین‌گریزی» مخالفم» و «ترتیل صفحه ۴۲۷ قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز یک خبر با عنوان «آزمایش ایمان شیعیان در امام‌شناسی جوادالائمه‌(ع) صورت گرفت» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تعداد دوازده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مرکز خلاقیت و نوآوری تأسیس می‌کند»، آمده است: حجت‌الاسلام احمد واعظی با اعلام خبر تأسیس مرکز خلاقیت و نوآوری گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دهه‌های اخیر سعی کرده است تا فعالیت‌های خود را در عرصه تبلیغ دین و ترویج معارف الهی و مکتب اهل بیت(ع) متناسب با نیازمندی‌های روز و ظرفیت‌های تبلیغی سامان دهد. وی با اشاره به اعزام مبلغان در ایام مختلف سال تصریح کرد: در گذشته قالب اصلی تبلیغ، تبلیغ سنتی و چهره به چهره بود که به صورت اعزام مبلغین محترم به اقصی نقاط کشور در موسم‌های تبلیغی و در دیگر ایام پر اهمیت سال صورت می‌گرفت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ورود این دفتر در عرصه‌های نوین تبلیغی پرداخت. وی افزود: همگام با فراهم شدن زمینه‌های نوین تبلیغی و پدید آمدن ابزارهای جدید جهت تبلیغ دین، دفتر تبلیغات اسلامی سعی کرده گام‌های مؤثری را در امر تبلیغ بردارد. این نهاد حوزوی همواره با حفظ تبلیغ چهره به چهره و سنتی سعی کرده است که در مجموعه خود، تبلیغ نوین را جدی بگیرد و در سالهای گذشته، اداره کل تبلیغ نوین را تشکیل داد و تلاش شد تا از ابزارهای نوین برای رشد امر تبلیغ دین استفاده کنیم.

یازده خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «حدیث| ثواب روزه ۸۰ ماه برای روزه‌داریِ اول ذی‌الحجه‌»، «اعمال و فضائل شب و روز دهه اول ذی‌الحجه در بیان میرزا جواد ملکی تبریزی/ پاک‌ترین دهه سال»، «حجت‌الاسلام عالی: ماجرای حرزی که امام جواد(ع) به مأمون داد‌»، «فراخوان رویداد ایده‌پردازی عید غدیر/ "شامخ ۲" به‌صورت مجازی برگزار می‌شود‌»، «بیش از ۶ هزار رقبه آموزشی احیاء و ساماندهی می‌شوند‌»، «چرا تاریخ شیعه در زمان ولایت امام جواد(ع) دوره‌ای خاص محسوب می‌شود؟»، «یادداشت|تجلّی "وحدت" در سیرۀ امام جواد(ع)‌»، «امام جواد(ع) و آماده‌سازی شیعیان برای عصر غیبت/ روش ابن‌الرضا(ع) در برخورد با اهل‌غلوّ‌»، «نماهنگ| جواد بن الرضا یا مولا با نوای میثم مطیعی‌»، «نماهنگ|جواد الاوصیاء» و «پوستر| شهادت امام جواد(ع)+عکس‌» هستند.

میزان

«فراخوان رویداد ایده‌پردازی عید غدیر و دهه ولایت/ شامخ ۲ به صورت مجازی برگزار می‌شود» و «چند نكته مهم پيرامون تقوا و سیره سیاسی امام جواد(ع)» عنوان دو خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «رشد بیش از ۵۰ درصدی مخاطبان طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴» آمده است: طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ با رویکرد قرآن، خانواده و آرامش با محوریت آیات کاربردی قرآن کریم از ۳۱ خرداد ماه آغاز کرده است، این طرح با برنامه‌ها و ساختاری متفاوت همراه با شبکه‌های رادیویی و استانی به همراه تبلیغات در فضای مجازی توانسته بیش از ۵۰ درصد رشد مخاطب داشته باشد. طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ امسال علاوه بر ارائه برنامه‌های محتوایی، کارشناسی و طرح درس آیات موضوعی قرآن با حضور کارشناسان این حوزه، از برنامه‌های نمایشی برای تفهیم مفاهیم قرآنی استفاده نموده است. در این طرح به صورت روزانه با مراکز و استان‌های مختلف کشور ارتباط زنده برقرار کرده و فعالیت‌های قرآنی استان را به سمع و نظر مخاطبان می‌رساند.

همچنین بیان طرح درس‌های روزانه و جمع آوری محتوای برنامه ۱۴۵۴ به تفکیک تاریخ پخش و به صورت فایل‌های تصویری، همراه با بارگذاری محتوای طرح‌های قرآنی ۱۴۴۱ تا ۱۴۵۳ نیز در پایگاه اطلاع رسانی www.qurantv.ir\qbeshart در دسترس علاقمندان است. فعالیت طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ در فضای مجازی، امسال یکی از موفقیت‌های این طرح به حساب می‌آید که در اکثر پیام‌رسان‌ها با آدرس @qbesharat به صورت ویژه، طرح درس، تقطیع و خلاصه برنامه در تایم‌های کوتاه و انتشار بخش‌های جذاب برنامه، اعلام اسامی برندگان و مشخص نمودن جواب صحیح مسابقه پیامکی در تمامی پلتفرم‌ها در فضای مجازی را برای مخاطبان ارائه می‌دهد.
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ثبت نام بسته‌های کوتاه مدت آشنایی با تدبر در قرآن»، «بیانیه سازمان دارالقرآن الکریم درباره تشکیل اتحادیه واحد کشوری»، «در انتخابات پیش‌رو رعایت قوانین، نظم و اخوت را سرلوحه کارخود قرار دهید» و «قلب به عنوان گنجینه معرفت الهی و حرم الله باید از اغیار پاک باشد» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «پیشنهادهای حجت‌الاسلام پناهیان برای برگزاری بهتر محرم امسال‌»، «آغاز امامت جوادالائمه‌(ع) در سنین کودکی، تلنگری برای شیعیان بود/ شباهت‌ امام نهم با حضرت زهرا‌(س) و حسنین‌(ع)‌»، و «تأکید رسول خدا بر برتری اهل بیت‌(ع) نسبت به دیگران‌» هستند.

ایسنا

هفت خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری نیز شامل «حج با هزار زائر برگزار می‌شود»، «فراخوان رویداد ایده پردازی عید غدیر و دهه ولایت»، «تجلی وحدت در سیرۀ امام جواد(ع)؛ از تحمل عقیده مخالف تا تأکید بر ارزش‌های مشترک»، «پوشاندن آثار مسیحیت در «ایاصوفیه»»، «به روزترین شخصیت‌ها در جامعه ما مراجع هستند»، «نورمفیدی: حسینیه‌های مجازی راه‌اندازی شود» و «سه خصلت از زبان امام جواد(ع) که جلب محبت می‌کند» هستند.

انتهای پیام
captcha