پرداخت ۴۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم زلزله‌زده قطور خوی
کد خبر: 3912157
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

پرداخت ۴۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم زلزله‌زده قطور خوی

معاون هماهنگی امور استانداری آذربایجان‌غربی گفت: برای بازسازی مناطق زلزله‌زده قطور خوی ۴۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

پرداخت ۴۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم زلزله‌زده قطور خویبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی، معاون هماهنگی امور استانداری، ۲ مردادماه در نشست تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده قطور خوی اظهار کرد: برای جبران خسارت مردم مناطق زلزله‌زده قطور و بازسازی منازل تاکنون ۴۶ میلیارد تومات کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز و بازسازی منازل مسکونی باید تا پیش از فرارسیدن فصل سرما به اتمام برسد، افزود: برای همین منظور باید بنیاد مسکن استان با کمک از استان‌های معین نسبت به تأمین تجهیزات و مصالح مورد نیاز اقدامات عاجل انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: از طرفی با توجه به شرایط موجود که مصالح گران می‌شود، تسریع در روند بازسازی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر پرداخت کمک‌های بلاعوض تسهیلات معیشتی و ساخت نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: تاکنون تعدادی از افراد نسبت به دریافت این تسهیلات اعلام آمادگی کرده‌اند و پس از تکمیل پرونده به بانک‌های عامل معرفی شدند و پرداخت تسهیلات مابقی نیز به تدریج در حال انجام است. ۲۰۰ خانوار زلزله‌زده قطور تحت پوشش کمیته امداد نیز از تسهیلات بلاعوض بهره‌مند می‌شوند.

رحمانی با اشاره به لزوم همکاری بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، تصریح کرد: برای آن که مردم قطور خوی بیش از این در شرایط سخت نباشند باید همه دستگاه‌های متولی به نوبه خود به وظیفه‌شان عمل کنند.

انتهای پیام
captcha