هیچ اداره‌ای حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد
کد خبر: 3912544
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

هیچ اداره‌ای حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد

استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه هیچ اداره‌ای به دلیل مطالبه‌گری و انتقاد سازنده، حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد، گفت: انتقاد تا زمانی که سبب لطمه وارد شدن به آبروی اشخاص نشود و حاوی تهمت و افترا نباشد، نباید منجر به شکایت از سوی مدیران ادارات شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی، استاندار شب گذشته، 4 مردادماه در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گفت: رسانه‌ها برای انتشار ظرفیت‌ها و نمایش چهره واقعی استان بیش از پیش تلاش کنند، زیرا در بخش‌های مختلف، این استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که انعکاس آن‌ها کار رسانه‌هاست.

وی با بیان اینکه هیچ اداره‌ای به‌دنبال مطالبه‌گری و انتقاد سازنده، حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد، گفت: انتقاد تا زمانی که سبب لطمه وارد شدن به آبروی اشخاص نشود و حاوی تهمت و افترا نباشد، نباید منجر به شکایت از سوی مدیران ادارات شود.

استاندار سیستان‌و‌بلوچستان با تأکید بر اینکه انتقاد سازنده سبب اصلاح و حل بسیاری از مشکلات خواهد شد، افزود: تخلف در هر نهاد و مجموعه‌ای و در هر حزب و جناحی رخ دهد رسانه‌ها باید به آن بپردازند و این رسالت رسانه است؛ بنابراین کسی حق اعتراض ندارد.

موهبتی آگاهی بخشیدن به آحاد جامعه در زمینه‌های مختلف را از وظایف رسانه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با تعامل و همگرایی قطعاً توسعه و آبادانی استان بهتر رقم خواهد خورد؛ اما تا زمانی که تک‌روی کنیم، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی بیان کرد: منکر وجود مشکلات در کشور و استان نیستیم اما در شرایط فعلی که دشمن تلاش می‌کند یأس و نا امیدی را به مردم تزریق کند، باید رسانه‌ها با قلم زدن از ظرفیت‌ها و خدمات انجام شده نظام، به مردم انگیزه و امید بدهند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه برای رفع عقب‌ماندگی‌های تاریخی در این استان نیازمند وحدت و همراهی همه مسئولان و مردم هستیم، اظهار کرد: در آستانه هفته دولت هستیم؛ مسئولان باید با برگزاری نشست‌های مختلف با خبرنگاران، خدمات نظام را تشریح و از همراهی خبرنگاران فعال تقدیر کنند.

استاندار سیستان‌و‌بلوچستان اضافه کرد: باید رسانه‌ها با دقت در عملکرد همه مدیران و تأکید بر شفافیت فعالیت‌ها، عرصه را برای مدیران متخلف تنگ کنند تا احساس امنیت نکنند.

انتهای پیام
captcha