مراسم محرم در کردستان در اماکن روباز برگزار می‌شود
کد خبر: 3916400
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

مراسم محرم در کردستان در اماکن روباز برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم باید در مکان روباز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، گفت: مراسمات عزاداری در این ایام به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نباید بیش از دو ساعت طول بکشد.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، حسین خوش اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان شامگاه گذشته، 22 مردادماه در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا کردستان اظهار کرد:‌ مکان‌های برگزاری مراسم عزاداری با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی مشخص می‌شود و مراسم سوگواری این ماه باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌‌‌های بهداشتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پذیرایی به شیوه متداول آن و انداختن سفره در محل هیات‌های مذهبی انجام نگیرد، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان متولی برگزاری و نظارت بر هیات‌های مذهبی است و مکان‌های برگزاری مراسم عزاداری با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی مشخص می‌شود.

خوش‌اقبال اولویت و دغدغه تمامی مسئولان را حفظ سلامت مردم عنوان کرد و افزود: مبنا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری خواهد بود و در صورت تخلف هیات‌های مذهبی مجوز آنها تعلیق و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی بر برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم باید در مکان روباز با رعایت پروتکل‌ ‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: این مراسم نباید بیش از دو ساعت طول بکشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه باید رسانه‌ها نیز باید مسوولان را در انعکاس برنامه‌های محرم یاری کنند، تاکید کرد: شهرداری‌ها باید نسبت به فضاسازی و تزئین سطح شهرها متناسب با ایام سوگواری محرم اقدام کنند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری و مراجع تقلید تاکید دارند که برنامه‌های محرم با اولویت حفظ سلامت مردم و با فواصل اجتماعی برگزار شود تا دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی نتوانند هیچگونه سوء استفاده‌ای از این ایام کنند.

برگزاري مراسم عزاداری منوط به صدور مجوز تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم در این نشست گفت: جلسات توجیهی و آموزشی ویژه مسوولان هیات‌های مذهبی و کانون‌ مداحان در رابطه با ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، برگزار شده‌ است.

وی یادآور شد: هیئات‌ مذهبی با وجود داشتن مجوز فعالیت، برای این ایام باید مجوزهایی مجزایی دریافت کنند تا مراسم با برنامه‌ریزی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران برگزار شود.

انتهای پیام
captcha