زمینه تحقق عدالت مالیاتی فراهم شود
کد خبر: 3916815
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

زمینه تحقق عدالت مالیاتی فراهم شود

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره بر ضرورت اجرای فرهنگ مالیاتی، گفت: باید زمینه برای تحقق عدالت مالیاتی در کشور فراهم شود.

زمینه تحقق عدالت مالیاتی فراهم شودحجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که بی‌حجابی و بدحجابی همه سرنشینان یک قایق را غرق می‌کند و معنویت جامعه را از بین می‌برد، اظهار کرد: بی‌حجابی و بدحجابی موجب پاشیده شدن نظام خانواده، افزایش طلاق، مشکلات جنسی و روحی و ... می‌شود.

وی با تأکید بر اجرای قانون عفاف و حجاب مصوب سال ۸۴، ادامه داد: در دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان قوه قضائیه، ایشان تأکید داشتند که انتظار می‌رود که دولت، ملت و همچنین قوه قضائیه امر به معروف و نهی از منکر را در کشور احیاء کنند.

متقی‌نیا با اشاره به مسأله افشای توطئه کودتای آمریکا درسال ۵۹ در ایران و با تأکید بر این‌که  این توطئه قرار بود در پادگاه شهید نوژه رخ دهد که اراده الهی ملت مانع از اجرای آن شد و خداوند به‌واسطه عنایت به انقلاب اسلامی ایران این توطئه را برطرف کرد، عنوان کرد: سالگرد این کودتا هم‌زمان با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران عزیزمان  بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که باید گذشته ایران اسلامی را بازخوانی و همچنین گذشته ننگین آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ علیه ملت ایران را فراموش نکنیم، اضافه کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری علاج صحیح در تقابل با توطئه آمریکا استحکام و وحدت داخلی است.

وی  با اشاره به این‌که آمریکا از ابتدای شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هرچه در توان داشته علیه کشورمان به‌کار گرفته است، عنوان کرد: همواره ایران از قدرت منطقه‌ای خود جهت بیرون راندن استکبار جهانی از منطقه استفاده کرده است.

متقی‌نیا تصریح کرد: حمایت از حقوق و آزادی‌های مشروع مردم، برخورد جدی با قانون‌شکنان، تقویت دیوان عدالت اداری، تلاش برای سالم‌سازی درونی قوه قضائیه، ارائه آموزش‌های آشنایی مردم با حقوق خود و ... از تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدارها با مسئولان قوه قضائیه بوده است که باید به آن توجه داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره بر ضرورت اجرای فرهنگ مالیاتی در کشور و با بیان این‌که باید زمینه برای تحقق عدالت مالیاتی در کشور فراهم شود، بیان کرد: عدالت مالیاتی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی، تکلیف شرعی و قانونی پرداخت مالیات و عدالت مالیاتی است.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه، تأکید کرد: در این رابطه باید آگاه‌سازی و مصونیت‌سازی لازم در بین جوانان و مردم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha