برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در دهه اول محرم اعلام شد
کد خبر: 3917738
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۵

برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در دهه اول محرم اعلام شد

به‌مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم‌الحرام و سالروز شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایوان و صحن حرم مطهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) عصر چهارشنبه، 29 مردادماه در جمع خبرنگاران از اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در این حرم مطهر به‌مناسبت فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام خبر داد.

وی به تشریح این ویژه برنامه‌ها پرداخت و افزود: آیین تعویض پرچم و برافراشته شدن بیرق سوگواری بر فراز گنبدهای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی‌الکاظم(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت سیدمیر محمد(ع) در روز پنج‌شنبه، ۳۰ مردادماه از ساعت ۱۸ توسط خدام سومین حرم اهل بیت(ع) همراه با مرثیه‌سرایی سعید خائف‌پناه برگزار خواهد شد.

سلامی ادامه داد: مراسم سوگواری حسینی از ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام رضوی اردکانی و ملک‌مکان و مرثیه‌سرایی کاظم محمدی، سیدعباس انجوی، خلیل نگهبان، سعید خائف‌پناه، نجف روستا، جعفر علی‌زاده، علی حسین‌زاده، مهدی رسولی، هادی آسیابانی و هاشم عبدالرحیم‌زادگان در صحن مطهر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) افزود: همچنین در پنج روز دوم محرم(۵ تا ۹ شهریور) بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، مداحان اهل بیت(ع) در رثای شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در صحن مطهر مرثیه‌سرایی می‌کنند. ویژه برنامه رادیو حرم نیز به‌صورت زنده در طول دهه اول محرم هر روز پخش خواهد شد.

وی گفت: زیارت پرفیض عاشورا از ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور هر روز از ساعت ۶:۱۵ تا ۷:۱۵ صبح در ایوان حرم مطهر حضرت سیدمیرمحمد(ع) و در روز عاشورا از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در صحن مطهر قرائت خواهد شد.

سلامی اظهار کرد: مسابقه اینترنتی «ثارالله» با موضوع قیام امام حسین(ع) دیگر برنامه تدارک دیده شده در این مناسبت است که علاقه‌مندان از اول تا ۱۲ شهریور جهت دریافت متن و شرکت در آزمون آنلاین آن می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه كنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) همچنین در تشریح ویژه برنامه‌های قرآنی تدارک دیده شده، به محفل انس با قرآن کریم در طول دهه اول محرم در صحن مطهر و کلاس‌های تخصصی مرکز دارالقرآن به‌صورت مجازی اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام و آغاز این دوره‌های آموزشی قرآنی در طول ایام محرم انجام می‌گیرد. مسابقه حفظ و مفاهیم سوره فجر و طرح «من تلاوت قرآن را دوست دارم» نیز در طول دهه اول محرم برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های تدارک دیده شده برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: مسابقه اینترنتی نقاشی برای کودکان ۷ تا ۱۰ سال به‌صورت دانلود فایل صوتی وقایع عاشورا از پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر و نقاشی بر اساس آن، ویژه برنامه کودکانه و مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی ویژه جوانان و نوجوانان در صحن مطهر در طول دهه اول محرم برای این عزیزان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha