بهره‌گیری از ظرفیت‌ رسانه‌ها در هفته احیای امر به معروف در کرمان
کد خبر: 3918133
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

بهره‌گیری از ظرفیت‌ رسانه‌ها در هفته احیای امر به معروف در کرمان

دبیر ستاد احیای امر به معروف کرمان با اشاره به اینکه امسال شیوع ویروس کرونا بخشی از برنامه‌های ستاد را به سمت فضای مجازی برده است، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ رسانه‌ها در این راستا اهمیت زیادی دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمد مطهری، دبیر ستاد احیای امر به معروف استان امروز شنبه، اول شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و آغاز ماه محرم گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف در جامعه است و در این راستا هفته اول ماه محرم هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به شعار امسال هفته احیای امر به معروف با عنوان «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و فرهنگ‌سازی» افزود: شیوع بیماری کرونا برنامه‌های این هفته را تحت تأثیر خود قرار داده و امسال برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف استان کرمان با اشاره به اینکه امسال شیوع ویروس کرونا بخشی از برنامه‌های ستاد را به سمت فضای مجازی برده است، بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ رسانه‌ها در این راستا اهمیت زیادی دارد.

مطهری تصریح کرد: براساس قانون دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی بوده و مردم نسبت به هم و نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه برپاداشتن امر به معروف و نهی از منکر از ضرورت‌‌‌‌‌‌های جامعه اسلامی است، اظهار کرد: به تعبیر امام خامنه‌ای عمل به فریضه امر به معروف تضمین کننده حیات و حکومت صالحان است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف کرمان با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جان‌بخشی به این فرضیه مهم الهی در جامعه است، گفت: به‌دنبال این هستیم که مردم را از طریق فعالیت‌های رسانه‌ای ترغیب کنیم تا مردم نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نبوده و مطالبه‌گری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نخستین انسان دعوت کننده به امر به معروف حضرت آدم بوده است و اسلام نیز نسبت به پیروان خودش توصیه کرده که در برابر جامعه خود را متعهد بدانند، بیان کرد: اصل قیام و نهضت عاشورا نیز در همین راستا بوده است.

مطهری با اشاره به اینکه امسال در هفته احیای امر به معروف در استان کرمان برنامه‌های متفاوتی داریم، تأکید کرد: همه این اقدامات برای این است که نسبت به این فرضیه مهم بی‌تفاوت نباشیم، نسبت به بدی‌ها تذکر داده، خوبی‌ها را تشویق کنیم تا با رعایت آن جامعه‌ای با نشاط، سالم و انقلابی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha