قوانین بودجه به نفع استان‌های محروم باشد
کد خبر: 3918890
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

قوانین بودجه به نفع استان‌های محروم باشد

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوانین بودجه باید به نفع استان‌های محروم باشد و به این استان‌ها نگاه ویژه وجود داشته باشد.

قوانین بودجه باید به نفع استان‌های محروم باشدبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، رازوجرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، 4 شهریورماه، در نشست با کارکنان اداره کل اقتصاد و دارایی استان، با اشاره به اینکه نگاه ویژه‌ای به اقتصاد درون کشور به وجود آمده است، اظهار کرد: برای کاهش اقتصاد وابسته به نفت و ایجاد فرصت توسعه برای تمام استان‌ها نیاز است که تخصیص اعتبارات براساس شرایط استان‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه به استان‌های محروم نیاز استان است، افزود: اگر بخواهیم شکاف‌های اقتصادی در کشور را کاهش دهیم و شاخص‌های اقتصاد رشد پیدا کند، باید قوانین بودجه را به نفع استان‌های محروم تصویب کنیم.

وحیدی با بیان اینکه توجه به نیروی جوان استان، تصریح کرد: استان را با آمار و ارقام نباید بشناسیم و بازدیدهای میدانی در شناخت دقیق استان کمک می‌کند و از طرفی نیروی کارمند جوان در استان زیاد است باید با توجه به نسل جوان از ظرفیت‌های آنان استفاده کنیم.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، رازوجرگلان و مانه و سملقان تصریح کرد: در امر مدرسه‌سازی سهم خیر و دولت مشخص شده است اما عادلانه نیست و به علت عدم توجه به وضعیت استان‌ها، همچنان استان‌های برخوردار و غیربرخودار دارای شکاف هستند و برای رفع شکاف بین استان‌ها اقدام مهمی انجام نشده است.

وحیدی با تاکید براینکه سرمایه‌گذار واقعی باید برای استان جذب شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری که از اعتبارات استان به نفع خود استفاده کند، دردی از استان دوا نمی‌کند و در سال‌های گذشته شرکت هواپیمایی اترک از اعتبارات استانی ما استفاده کرد اما حتی یک پرواز به بجنورد نداشته است و در حال حاضر جمع شده که این نشان می‌دهد اعتبارات مربوطه به درستی و برای توسعه استان هزینه نشده است.

 

انتهای پیام
captcha