اجرای طرح «هر روستا، یک محصول» در بیش از ۲۰۰ روستا
کد خبر: 3919098
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

اجرای طرح «هر روستا، یک محصول» در بیش از ۲۰۰ روستا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اظهار کرد: تاکنون طرح «هر روستا، یک محصول» در بیش از ۲۰۰ روستا و طرح «روستای بدون بیکار» در بیش از ۱۰۰ روستای سطح کشور اجرا شده و یک هزار صندوق خرد محلی در ۳۱ استان کشور ایجاد شده است.

اجرای طرح «هر روستا، یک محصول» در بیش از 200 روستای کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، اصغر نورالله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، چهارم شهریور، در مراسم افتتاح طرح «هر روستا یک محصول» که به صورت ویدئوکنفرانس در روستای اوچ‌تپه بوکان برگزار شد، با اشاره به اقدامات این صندوق برای جهش و رونق تولید در کشور اظهار کرد: از جمله طرح‌هایی که این صندوق در روستاها اجرا می‌کند، طرح «هر روستا، یک محصول» و «روستای بدون بیکار» است که هدف از اجرای این طرح‌ها سوق دادن روستاها به سمت تولید و اشتغال هست.

وی با اشاره به اینکه برای اشتغال‌زایی در روستاها باید بر روی تولید محصولات روستایی تمرکز کرد، افزود: روستاها خواستگاه تولیدات صنایع‌دستی و کشاورزی هستند که با سرمایه‌گذاری بر روی تولید این محصولات و بسته‌بندی مشتری‌پسند می‌توان این محصولات به بازارهای داخلی و خارجی صادر کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه تنوع و استفاده از ایده‌های خلاقانه در تولید محصولات روستای حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با استفاده از همین ایده‌ها نو و ابتکاری محصولات روستاییان ایرانی به بازار کشورهای اروپایی راه‌ یافته و این موضوع نویدبخش روزهای درخشانی در آینده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید در اجرای طرح‌های خود تفاوتی بین مردان و زنان روستایی قائل نیست، تصریح کرد: اما از آنجایی که زنان سرپرست خانوار از منبع درآمدی پایداری برخوردار نیستند این افراد در اولویت پرداخت تسهیلات صندوق قرار دارند.

نورالله‌زاده تصریح کرد: تاکنون طرح «هر روستا، یک محصول» در بیش از 200 روستا و طرح «روستای بدون بیکار» در بیش از 100 روستای سطح کشور اجرا شده و یک هزار صندوق خرد محلی در 31 استان کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی روستای اوچ‌تپه بوکان عنوان کرد: در این روستا تولیدات صنایع‌دستی زنان روستایی مانند تولید کیف، جوراب، گلیم‌بافی و کفش از نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشته و قابلیت صادرات به بازار سایر کشورهای جهان را نیز دارد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: برای اجرای طرح «هر روستا، یک محصول» در سه روستای دیگر بوکان نیز پیشنهاداتی از سوی فرمانداری انجام شده که با مطالعه ظرفیت‌های این روستا اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری در آنها بررسی می‌شود.

اشتغال‌زایی برای 62 نفر

شورش محمدپور، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوکان نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه تولیدات صنایع‌دستی زنان روستایی اوچ‌تپه بوکان به ویژه در رشته گلیم‌بافی از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: با راه‌اندازی یک واحد کارگاه گلیم‌بافی در این روستا با سرمایه‌گذاری 520 میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید، برای 62 نفر اشتغال ایجاد شده است.

محمدپور افزود: امید است با حمایت‌های صندوق در سایر روستاهای استان که از نظر تولید صنایع دستی حرفی برای گفتن دارند، بتوان انقلابی از نظر تولیدات این محصولات در روستاهای بوکان به وجود آورد.

انتهای پیام
captcha