توزیع 10 هزار پرس غذای گرم از محل اجرای نیات موقوفات ارومیه
کد خبر: 3919335
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

توزیع 10 هزار پرس غذای گرم از محل اجرای نیات موقوفات ارومیه

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: در دهه نخست محرم ۱۰ هزار پرس غذای گرم از محل اجرای نیات موقوفات ارومیه توزیع می‌شود.

توزیع 10 هزار پرس غذای گرم از محل اجرای نیات موقوفات ارومیهعلی بابایی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: از محل اجرای نیات موقوفات در ارومیه در دهه اول محرم ۱۰ هزار پرس غذای گرم در بین مردم توزیع می‌شود.

وی افزود: روزانه یک هزار پرس غذای گرم در ارومیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبخ و توزیع می‌شود که این کار تا عاشورای حسینی ادامه خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده در برگزاری مراسم‌های عزاداری بیشتر اقدامات اوقاف محدود به توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی معطوف شده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در این ماه انجام می‌شود توزیع ۶۴۱ بسته معیشتی از محل اجرای نیات موقوفات ارومیه است که این بسته‌ها در بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این بسته‌ها برابر با دو میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: این بسته‌ها از محل نیات موقوفات بهاءالملک طسمالو، مرحوم محمد ولیخان، مرحوم فتح‌الله بیگ عربلو ، مرحوم حسن‌بیگ، مرحوم نجفقلی خان‌یاور، حاج نصیر، حاج فرج‌الله، شاهزاده خانم سنگر، کربلایی معصومه حسن جعفری و موقوفات مسجد وکیل باشی و بازار باش تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه امید است با توزیع این بسته‌ها و غذای گرم تا حدودی ادای دینی در این ماه انجام شود، تصریح کرد: ماه محرم یکی از زمان‌های پرکار اداره اوقاف و امور خیریه است که در این ماه هرکسی در حد توان سعی می‌کند به عزاداران حسینی خدمات ارائه دهد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: در سال‌های گذشته علاوه بر طبخ غذای گرم، ایستگاه‌های توزیع چای صلواتی نیز ایجاد می‌شد که امسال به دلیل شیوع کرونا این ایستگاه‌ها حذف شده است.

 

 

 

انتهای پیام
captcha