نظارت‌های بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورا بیشتر شود
کد خبر: 3919358
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

نظارت‌های بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورا بیشتر شود

معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامت جامعه، نظارت‌های بهداشتی در مراسم تاسوعا و عاشورا تشدید شود.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان شامگاه گذشته، پنجم شهریورماه در جلسه کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا استان بر نظارت بیشتر بر هیأت‌های مذهبی در ایام محرم تأکید و اظهار کرد: نوع عزاداری و عاشورا امسال متحول شده و به همین منظور از تمام هیئات و عزاداران که نسبت به رعایت پروتکل‌ها مشارکت داشته‌اند، قدردانی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور رفع دغدغه‌های مردم و دوست‌داران اسلام و انقلاب باید بیشتر رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: برخی از مخالفان دنبال آن بودند که اسلام و عاشورا را در ذهن مردم بد جلوه دهند اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب تا به امروز گزارشی که دارای مطالب دغدغه مند باشد، نداشتیم، اما باید با حفظ پروتکل‌ها عاشورا و فلسفه آن را زنده نگه داریم.

‎وی گفت: سفره‌خانه‌های سنتی و تالارهای‌ پذیرایی این استان بعد از عزاداری دهه اول محرم (تاسوعا و عاشورا) با اولویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

خوش اقبال ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش نیاز بازگشایی این مراکز است و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف به نظارت بر این مراکز هستند.

وی عنوان کرد: از نیروی انتظامی و بسیج نیز انتظار می‌رود حتما مراسم تاسوعا و عاشورا را نظارت کنند تا در آنها پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌ها و عزاداران حسینی رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار کردستان ‎ با قدردانی از همکاری مردم خوب و کارکنان دولت در کنترل شیوع ویروس کرونا تأکید کرد: در بازرسی‌های سرزده مشخص شد در کنار رعایت پروتکل‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان به کار مردم نیز رسیدگی کرده‌اند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس و دغدغه خانواده‌ها عنوان کرد: انتظار می‌رود آموزش و پرورش دغدغه‌های خانواده‌ها و دست اندرکاران را جدی بگیرد و با توجه به جدی بودن خطر شیوع ویروس کرونا توقع داریم آموزش‌ها و توصیه‌های لازم به مردم و دانش‌آموزان از طریق مدارس و رسانه‌ها ارائه شود.

خوش‌اقبال در مورد نحوه مدیریت شرایط کرونایی از سوی دشمنان یادآور شد: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های یک جانبه، دولت جمهوری اسلامی با همکاری همه ارکان نظام توانسته تا به امروز بحث کرونا در کشور را خوب مدیریت کرده که این مهم در سایه همراهی و کمک مردم انجام شده است.

انتهای پیام
captcha