ضرورت آشنایی با شخصیت اصحاب امام حسین(ع)
کد خبر: 3919741
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

ضرورت آشنایی با شخصیت اصحاب امام حسین(ع)

امام جمعه ارومیه گفت: دانستن سرگذشت یاران حسین بن علی(ع) و آشنایی با شخصیت اصحاب امام برای ما ضروری است تا بتوانیم از آن‌ها الگو گرفته و در مسیرشان قرار گیریم.

ضرورت دوری از اعمالی که موجب تزلزل ایمان شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی هشتم شهریورماه در مراسم تاسوعای حسینی، اظهار کرد: در صحرای کربلا حدود ۱۵۰ بانو و آقا از اصحاب امام حسین(ع) حضور داشتند که افرادی بصیر، محکم و مستحکم در دینشان بودند که اباعبدالله(ع) در موردشان فرموده است: اصحابی باوفاتر از اصحابم و اهل‌ بیتی از اهل بیت من نیکوتر و بهتر نمی‌شناسم. اصحاب ایشان انسان‌های والایی بودند که از اصحاب پیامبر(ص) نیز جایگاه رفیع‌تری داشتند.

وی افزود: دانستن سرگذشت یاران حسین بن علی(ع) و آشنایی با شخصیت اصحاب امام برای ما ضروری است تا بتوانیم از آن‌ها الگو گرفته و در مسیرشان قرار گیریم. اصحاب امام حسین(ع) از نظر اعتقاد و ایمان به قدری مستحکم بودند که در شب عاشورا، امام با صراحت فرمود اگر بمانید فردا کشته خواهید شد و هر کس بخواهد می‌تواند کربلا را ترک کند، هیچکس میدان را ترک نکرده و امام را تنها نگذاشت و در روز عاشورا با خون خود وفاداری خود را به اثبات رساندند.

حجت‌الاسلام‌ قریشی گفت: هر عملی که موجب تزلزل و ضعیف شدن ایمان ما می‌شود باید از آن پرهیز کرد و هر عملی که باعث تقویت ایمان و دین می‌شود باید انجام دهیم تا با اعتقاد و ایمان از دنیا برویم.

وی ادامه داد: بعضی از افراد ایمانشان بسیار ضعیف است و در مشکلات حتی اندک ایمانشان را نیز از دست می‌دهند، ایمان‌ها متفاوت هستند مثلاً برای برخی افراد بسیار سبک و ضعیف است و به راحتی می‌توان دینشان را گرفت و برخی از ایمان‌ها عاریه‌ای بوده و تا زمان برطرف شدن مشکل و انجام کاری، این ایمان استوار است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه، بیان کرد: بعضی ایمان‌ها قوی هستند و در قلب‌ها ریشه کرده و نمی‌توان دین چنین افرادی را گرفت؛ زیرا در دین ثابت قدم هستند و امام علی(ع) فرمود که قسم به خدا اگر دنیا و هرچه در آن است به من بدهند تا به اندازه گرفتن سبوس گندمی از دهان مورچه معصیت کنم، این‌ کار را نمی‌کنم، این سخن بیانگر این است که قیمت اعتقاد برخی افراد بسیار بالاست و به راحتی نمی‌توان دینشان را گرفت.

انتهای پیام
captcha