توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال در تکاب
کد خبر: 3920073
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال در تکاب

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب گفت: در دهه اول محرم بسته‌های معیشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال از محل اجرای نیات موقوفه سلیمان‌خان افشار توزیع شد.

توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش 5 میلیارد ریال از محل اجرای نیات موقوفات تکابحجت‌الاسلام احمد خلف‌خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اقدامات این اداره در دهه اول محرم اظهار کرد: ایام محرم و صفر در واقع پیک کاری اداره اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شود و برای همین منظور در این دو ماه برای کمک به نیازمندان و عزاداران حسینی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه به دلیل شیوع کرونا با کمی تغییر همراه بود، افزود: با این وجود طبخ و توزیع غذای گرم یکی از برنامه‌های این اداره طبق روال سال‌های گذشته بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب ادامه داد: از آنجایی که تعدادی از واقفان به نیت استفاده از درآمد موقوفات در مراسم عزاداری محرم اقدام به وقف کرده‌اند برای همین منظور درآمد آنها برای پخت غذا و توزیع نذری در بین عزاداران حسینی اختصاص پیدا می‌کند. امسال با توجه به شیوع کرونا و وجود برخی ممنوعیت‌ها، در دهه اول محرم از محل نیات همین موقوفات بسته‌های معیشتی یا همان جیره خشک شامل برنج، روغن، چای، ماکارونی و سایر اقلام غذایی است.

خلف‌خانی تصریح کرد: در مجموع تعداد این بسته‌های معیشتی برابر با یک هزار و 500 بسته بوده و ارزش ریالی هر کدام از بسته‌ها حدود سه میلیون و 300 هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه مجموع ارزش ریالی بسته‌های توزیعی برابر با پنج میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای این بسته‌ها از محل درآمدهای موقوفه سلیمان‌خان افشار تهیه شده است.

 

 

انتهای پیام
captcha