ضرورت تجاری‌سازی محصولات کشاورزی
کد خبر: 3920280
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
یک نماینده مجلس تاکید کرد:

ضرورت تجاری‌سازی محصولات کشاورزی

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تولید محصولات استراتژیک را از مهم‌ترین عوامل استقلال و امنیت دانست و گفت: صادرات محصولات کشاورزی ضعیف است، بنابراین باید تجاری‌سازی محصولات در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، ۱۱ شهریورماه در آیین معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به قله‌های ترقی باید از تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد، اظهار کرد: این استان دارای پتانسیل‌های بسیاری در حوزه آب، خاک و جوانان با استعداد بوده اما این ظرفیت‌ها در طول ۴۰سال گذشته مورد غفلت واقع شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: استانی با وجود این‌همه ظرفیت و قابلیت در بخش‌های مختلف نباید رتبه‌های بالای بیکاری را به خود اختصاص دهد، اقدامات خوبی در سالیان اخیر انجام شده است، اما به‌نظر می‌رسد کافی نیست.

وی با بیان اینکه راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی قطع وابستگی به منابع نفت برای تامین بودجه است، گفت: باید برای رسیدن به استقلال و خودکفایی از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم، یکی از مهم‌ترین نکات برای رسیدن به این مهم تحول در بخش کشاورزی است.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه سالانه بین ۳۰ تا ۳۵ تن هلو در شهرستان سامان تولید می‌شود، عنوان کرد: اما تاکنون نتوانستیم حتی یک‌هزار تن از این محصول را در استان فرآوری کنیم، هیچ کس با این سرمایه اینگونه برخورد نمی‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین این استان بیش‌ترین تولید بادام و ماهیان سردآبی را در کشور دارد، اما عقب‌ماندگی‌های ۴۰ ساله در حوزه کشاورزی در این استان مشهود است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت غذایی و سلامت کشور مربوط به بخش کشاورزی است، یادآور شد: باید بخشی از این عقب‌ماندگی با مدیریت صحیح جبران شود، راه استقلال کشور کشاورزی است.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه حفظ آب، خاک و آبخیزداری دارای اهمیت بالایی است، خاطرنشان کرد: فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری بالا است و باید در حفظ منابع آب با اصلاح الگوی کشت و شیوه‌های آبیاری بکوشیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف صنایع تبدیلی و تکمیلی در چهارمحال و بختیاری، افزود: باید سرمایه‌گذاران وارد این حوزه شوند تابتوان سرمایه‌های کشاورزان را حفظ کرد.

وی تاکید کرد: کشاورزی در اراضی شیب‌دار باید مورد توجه قرار بگیرد و به خاطر اینکه چهارمحال و بختیاری بیش‌ترین اراضی شیب‌دار را دارد باید بیش‌ترین بودجه را در این حوزه جذب کند.

حجت‌الاسلام جعفری تولید محصولات استراتژیک را از مهم‌ترین عوامل استقلال و امنیت دانست و گفت: صادرات محصولات کشاورزی ضعیف است، بنابراین باید تجاری‌سازی محصولات در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وحدت و همدلی عامل پیشبرد اهداف است، خاطرنشان کرد: نیروهای بومی باید مورد حمایت قرار بگیرند، اگر وحدت بین مسئولان باشد شاهد اتفاقات خوب خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha