همکاری دارالقرآن زنجان با شبکه اشراق در تولید برنامه نسیم وحی
کد خبر: 3921452
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

همکاری دارالقرآن زنجان با شبکه اشراق در تولید برنامه نسیم وحی

برنامه نسیم وحی از سوی دارالقرآن الکریم زنجان با همکاری شبکه سیمای استانی اشراق، با رویکرد استعدادیابی به روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایکنا؛ برنامه نسیم وحی از سوی دارالقرآن الکریم زنجان با همکاری شبکه سیمای استانی اشراق که در سی قسمت با محوریت سوره ملک و با محتوای استعدادیابی برنامه‌ریزی شده است، از سوم مهرماه به روی آنتن می‌رود.

 این برنامه قرآنی شامل بخش‌های متنوعی است که می‌توان به بخش بیان تفسیر از سوی حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، کلید واژگان و مفاهیم از سوی حجت‌الاسلام مرادخانی، تدریس روخوانی با محمد مسعود اسماعیلی و بخش ویژه استعدادیابی و قرائت  از سوی یوسف قنبری اشاره کرد.

هر یک از 30 قسمت این برنامه، میزبان چهار نوجوان به صورت حضوری خواهد بود. نوجوانان پیش از برنامه فایل‌های صوتی یک دقیقه‌ای قرائت قرآن را به پیام‌رسان‌های دارالقرآن ارسال کرده و پس از داوری، برای حضور در برنامه فراخوان می‌شوند. بخش استعدادیابی در این برنامه شامل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی است.

در بیست قسمت ابتدایی برنامه نسیم وحی، نوجوانان شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. در 10 قسمت پایانی، مرحله نیمه نهایی و نهایی اجرا می‌شود. به 5 نفر از نوجوانان شرکت‌کننده در مرحله نیمه‌نهایی، جوایزی اهدا می‌شود.

پس از شناسایی استعدادهای برتر در استان زنجان در خلال این برنامه، نوجوانان رها نخواهند شد و به عنوان نسل قرآنی برای آینده با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و قرآنی تربیت و پرورش می‌شوند.

هدف از این برنامه استعدادیابی نوجوانان زنجان است که برنامه ویژه‌ای از سوی دارالقرآن الکریم استان و با همکاری اداره  امور اوقاف و امور خیریه استان برای تربیت آنها تدارک شده است. هر هفته در حاشیه اجرای این برنامه، مسابقه پیامکی انجام می‌شود که پس از پخش (روزهای پنجشنبه) در صفحه اینستاگرام به نشانی zanjanquran۱@ بارگذاری خواهد شد.

برنامه «اسراء» در راستای نخبه‌پروری انجام می‌شود، اما این برنامه با هدف شناسایی  نوجوانان با زمینه قرآنی در مناطق محروم و شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین بیگدلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۰۹:۳۷
0
0
خیلی خوبه این برنامه من می خوام بیام.
حسین بیگدلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۰۹:۳۷
0
0
خیلی خوبه این برنامه من می خوام بیام.
captcha