بازتاب «تشکیل صندوق رفاهی قرآنیان» در رسانه‌ها
کد خبر: 3922903
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

بازتاب «تشکیل صندوق رفاهی قرآنیان» در رسانه‌ها

«تشکیل صندوق رفاهی قرآنیان با صرفه‌جویی در هزینه‌های مسابقات بین‌المللی» یکی از عناوین اصلی صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز دوشنبه 24 شهریورماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز در خبری با عنوان «تشکیل صندوق رفاهی قرآنیان با صرفه‌جویی در هزینه‌های مسابقات بین‌المللی» آورده است: مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای شیوع کرونا و با دستور رئیس سازمان اوقاف، موضوع کمک به فعالان قرآنی که به همین دلیل آسیب دیده‌اند، در دستور کار قرار گرفت و با شناسایی برخی از افراد حقیقی فعال در عرصه قرآن کریم، نفری ۵ میلیون تومان به آنها کمک شد. این همه برنامه ما نبود. باتوجه به برگزاری مجازی مسابقات بین‌المللی محاسبه کردیم که هزینه‌های ما حدود یک سوم کاهش داشته است، از این رو طرحی به رئیس سازمان اوقاف ارائه کردیم تا با باقی‌مانده بودجه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، صندوقی با عنوان صندوق رفاهی قرآنیان ایجاد کنیم.

قره‌شیخلو از اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان از طرف اوقاف برای این صندوق خبر داد و گفت: طرح تشکیل صندوق مورد موافقت رئیس سازمان قرار گرفت و از سوی ایشان ابلاغ شد. همچنین مقرر شد تا بانک عامل هم ۲.۵ میلیارد تومان به این امر اختصاص دهد و نهایتاً این صندوق با اعتباری معادل ۵ میلیارد تومان تکمیل شود تا بتوان بوسیله آن به فعالان قرآنی نیازمند کمک تسهیلات اختصاص داده شود.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «صحیفه سجادیه به آرزوهای دنیایی پاسخ الهی می‌دهد»، «مجلس امروز در ساختن زمینه‌ها برای حکومت جهانی مهدوی، صالح است»، «صحیفه سجادیه را کتاب درسی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کنید»، «آیا حجاب اجباری گردشگران خارجی قانونی است؟» و «ترتیل صفحه ۴۸۲ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز چهار خبر با عناوین «امام سجاد(ع) پاسخ آسمانی به مسئله‌های زمینی می‌دهد»، «پرویز پرستویی: «علمدار» نوعی نذر فرهنگی است»، «۵۰ نفر در بشاگرد صحیفه را حفظ کردند» و «رونق اقتصاد فرهنگ با بهبود کسب و کارهای فرهنگی-هنری» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز ده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «آخرین وضعیت سلامتی حجت‌الاسلام انصاریان در بیمارستان» آمده است: 22 شهریور بود که خبر ابتلای حجت‌الاسلام حسین انصاریان، استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم به بیماری کرونا منتشر شد و تا امروز بازتاب‌‌های بسیاری در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی داشته است. کانال‌های اطلاع‌رسانی این استاد اخلاق در فضاهای مجازی نیز در پی این اتفاق، اطلاعیه‌ای به این صورت منتشر کرد: «به اطلاع عموم مؤمنین می‌رساند بعد از بررسی وضعیت جسمی استاد انصاریان از سوی پزشکان که دیروز با ضعف و مشکل تنفس مواجه شده بود، تست کرونا مثبت و با توجه به تشخیص پزشکان محترم به بیمارستان منتقل شد.

اما امروز و پس از گذشت دو روز از بستری شدن این استاد اخلاق، شایعاتی در گوشه و کنار کشور دربارۀ روند درمانی او مطرح می‌شد. دقایقی پیش دفتر ایشان در اطلاعیه‌ای اینطور نوشت: با توجه به پیگیری‌های مکرر دوستداران اهل‌بیت نسبت وضعیت حال استاد انصاریان به اطلاع می‌رساند با عنایت الهی و دعای مؤمنین، روند درمانی مناسب و حال عمومی استاد رو به بهبود است. جهت شفای همه بیماران به ویژه استاد عزیزمان دعا و توسل به ساحت مقدس حضرت ارباب اباعبدالله الحسین(ع) را تمنا داریم. محبت فرموده قرائت سوره حمد و زیارت عاشورا را فراموش نفرمائید.
9 خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «دعایی از امام سجاد (ع) برای دفع بلا»، «راه علاج تحریم» از نگاه رهبر انقلاب+اینفوگرافیک»، «آیت‌الله سبحانی: صحیفۀ سجّادیه در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تدریس شود»، «۳ امام معصوم در تهیۀ صحیفه سجادیه نقش داشتند/ امام سجاد ۵۰ هزار برده را تعلیم و تربیت کرد»، «با کاروان حسینی تا اربعین| برنامۀ خدا برای زنده نگه داشتن امام سجاد(ع) در کربلا»، «چاپ دوم کتاب إلی الحسین(ع)؛ اطلاع گذشتگان از شهادت امام حسین» منتشر شد»، «بایسته‌هایی در کارآمدسازی سیاست‌های ترویج قرآن و مسابقات اوقاف»، «در آستان حسین (ع)|حضرت علی اکبر(ع) چگونه از تربیت حسینی بهره برد؟» و «۳ خصلت منفی که سلامت جامعه را از بین می‌برد» هستند.

ایسنا

پنج خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز جاری نیز شامل «صحیفه سجادیه کتاب درسی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه شود»، «آیت‌الله اعرافی: سند تحول باید محور حرکت‌های علمی فرهنگی و آموزشی در آموزش و پرورش باشد»، «امام سجاد(ع) شیعیان و سجاد اهل سنت چه تفاوت هایی با هم دارند؟»، «چگونگی ایجاد تحول در بینش مردم توسط امام سجاد(ع)»، «شایعات پیاده‌روی اربعین را پایان دهید» و «افتتاح موزه قرآن کریم در شارجه» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا ساعت 14 امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

میزان

«چند نکته مهم پیرامون دستاورد‌های فرهنگی «امام سجاد(ع)» در صحیفه سجادیه» تنها خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز شامل «آخرین وضعیت جسمانی شیخ حسین انصاریان در بیمارستان»، «چرا دعا‌های ما مستجاب نمی‌شود؟/ گره‌گشایی با داروی امام سجاد (ع)»، و «پاداش گریه بر اهل بیت در کلام صادق آل محمد (ع)» است.

انتهای پیام
captcha