اخبار معارفی رسانه‌ها / انتشار جلد ۵۵ تفسیر تسنیم
کد خبر: 3927708
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

اخبار معارفی رسانه‌ها / انتشار جلد ۵۵ تفسیر تسنیم

«جلد ۵۵ تفسیر تسنیم منتشر شد» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 15 مهرماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز کم‌کار بوده و تا ساعت 14:30 صرفاً دو خبر با عناوین «بازخوانی «ممد نبودی ببینی» توسط کویتی‌پور برای یک استاد قرآن+فیلم» و «ترتیل صفحه ۵۰۴ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «دومین نسخه از بازی «کودکان اربعین» منتشر شد» آمده است: مرتضی خدمتکار، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید بازی موبایلی کودکان اربعین به همراه پویش ارسال عکس و فیلم و مسابقه درون برنامه موکب کودکان اربعین با حمایت این معاونت و توسط موسسه فرهنگی مهاد شیراز به عنوان بزرگ‌ترین استودیوی بازی سازی مذهبی در کشور تولید و منتشر شد. نرم افزار کودکان اربعین یک مجموعه بازی با موضوع سفر پیاده روی اربعین برای کودکان چهار تا ۹ سال است که کودکان را با کاروان اربعین همراه می‌کند و با کمک دیگر کودکان موکب، می‌توانند در قالب بازی های موکب داری، عبور از مرز، زیارت اماکن مقدس کربلا، با خاطرات و حال و هوای پیاده روی اربعین آشنا شوند.

علاقه‌مندان تا ۲۵ مهر فرصت دارند با نصب این بازی و شرکت در مسابقه و پویش موکب کودکان اربعین از جوایز ویژه شامل ۱۴۴ کارت هدیه یک میلیون ریالی، ۱۴۴ نگین انگشتری حرم امام حسین(ع)، ۱۴۴ برگ غذای متبرک حرم های مطهر قابل استفاده تا یکسال، ۱۴۴ بسته متبرک و ویژه حرم های مطهر امام رضا و حضرت معصومه و ۲۰۰ بسته فرهنگی و کارت هدیه ویژه کودکان مخصوص شرکت کنندگان در پویش و بازی بهره‌مند شوند.

«امر به معروف باید جامعه را به سمت مهدویت سوق دهد» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز یک خبر با عنوان «جلد ۵۵ تفسیر تسنیم منتشر شد» منتشر کرده در بخشی از این خبر آمده است: جلد ۵۵ تفسیر گران سنگ تسنیم اثر مفسر بزرگ قرآن کریم، آیت‌الله جوادی آملی، منتشر شد. این به تفسیر آیات ۷۰ تا ۱۳۵ سوره مبارکه طه اختصاص دارد. در این جلد از تفسیر شریف تسنیم، به ادامه داستان حضرت موسی پرداخته شده و جمع‌بندی و نتیجه‌گیری آن آمده است و همچنین در پایان به مناسبت، خلاصه‌ای از داستان حضرت آدم و حوا پرداخته شده است. این اثر با تحقیق و تنظیم حجت‌الاسلام سعید بند‌علی به بهای ۵۱ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «خبر اعزام افرادی خاص به عراق برای اربعین صحت ندارد» آمده است: حجت‌الاسلام حسین میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره انتشار خبری مبنی بر اعزام چند تن از مداحان و سخنرانان به مراسم اربعین با عنوان نایب‌الزیاره مردم آن هم در شرایطی که مرز عراق برای تمامی عزاداران ایرانی بسته است، گفت: من این موضوع را پیگیری کرده‌ام، گفتند که اصلاً اعزام زائر امکان ندارد و این خبر صحت ندارد. وی درباره اینکه آیا کمک‌های مومنانه در مناطق محروم می‌تواند جایگزینی برای سفر اربعین امسال باشد؟ بیان کرد: زیارت اربعین که نمی‌تواند باشد، آب دریا را اگر نتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید، از این بابت می‌توان بخشی از امر را جبران کرد، چرا که دستورالعمل‌های دینی که برای ما تعریف شده است، هر کدام یک هدفی را دنبال کرده و هرکدام خلأیی از زندگی بشر را جبران می‌کند.

این عضو کمیسیون فرهنگس مجلس تصریح کرد: حال اگر امکان سفر اربعین وجود ندارد، می‌توان امری مشابه انجام داد، برای مثال وقتی داروخانه ای داروی خاصی را ندارد داروی مشابه می‌دهد، ان‌شاءالله این امر از لحاظ یک داروی مشابه حسن و منفعتی داشته باشد.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «دومین دوره تربیت مربی فلسفه برای کودکان برگزار می‌شود»، «تشریح برخی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه صیانت از فرهنگ و هنر روستا»، ««عطش وصل» روایت تصویری حمید وکیلی از اربعین» و «دلگشای شیراز خاستگاه تعزیه» است.

میزان

دو خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «هزینه‌های بی‌تدبیری در اطلاع‌رسانی مراسم مذهبی از خود کرونا بیشتر نباشد کمتر نیست» و «چگونه در آستانه اربعین «امام حسین(ع)» را از راه دور زیارت کنیم؟» هستند.

تسنیم

هشت خبر صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزای تسنیم در روز جاری شامل «با کاروان حسینی تا اربعین| چرا از نور امام حسین(ع) بهره نمی‌‏بریم؟»،‌ «کرونا مراسم عزاداری برخی هیئت‌ها را تعطیل کرد/ مطیعی مجازی برگزار می‌کند»، «روزشمار اربعین| چشماتُ ببند خیال کن الان کربلایی»، «بذری: مداحان سیاسی‌اند اما سیاست‌زده نیستند/ هیئتی تابع فرامین رهبر انقلاب است+ فیلم»، «چطور در خانه اربعین بگیریم؟»، «چرا پیامبر تأکید فرموده که امام حسین (ع) از من است؟»، «گفتگو با حافظ قرآن کریم؛ مبانی تربیت قرآنی در خانواده شکل می‌گیرد/ آیا حفظ یک‌ساله قرآن به همه علاقه‌مندان توصیه می‌شود؟» و «چراغ هدایت امام حسین‌(ع) از پنجره اربعین می‌تابد» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر با عناوین «ثمره گشاده‌رویی چیست؟» و «چگونه اربعین امسال در ثواب زیارت اباعبدالله(ع) شریک شویم؟ +فیلم» منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha