اخبار معارفی رسانه‌ها / عزاداری اربعین در حرم سیدالکریم و شاه‌چراغ(ع)
کد خبر: 3927962
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

اخبار معارفی رسانه‌ها / عزاداری اربعین در حرم سیدالکریم و شاه‌چراغ(ع)

«عزاداری اربعین حسینی در حرم سیدالکریم و شاه‌چراغ‌(ع)» یکی از عناوین صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز چهارشنبه 16 مهرماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «عزاداری اربعین حسینی در حرم سیدالکریم و شاه‌چراغ‌(ع)» آمده است: مراسم عزاداری اربعین حسینی در حرم نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت احمد بن موسی الکاظم‌(ع) شاه‌چراغ برگزار می‌شود. این ویژه‌برنامه‌ها پنجشنبه ۱۷ مهرماه با حضور سخنرانان و ذاکرین آل‌الله علیهم السلام بدون حضور جمعیت برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش می‌شود. این ویژه برنامه‌ها در روز اربعین از ساعت ۸ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام حائری‌زاده، مرثیه‌سرایی حمید رمضان‌پور و قرائت زیارت اربعین توسط احمد زین‌العابدین‌فرد و از ساعت ۱۱ با قرائت زیارت اربعین با نوای مهدی سماواتی برگزار و از شبکه قرآن سیما به صورت مستقیم پخش خواهد شد. در ادامه این برنامه‌ها از ساعت ۱۳ ویژه برنامه ظهر اربعین با سخنرانی حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد و قرائت زیارت اربعین از سوی  محمدرضا غلامرضازاده به طور زنده به روی آنتن شبکه قرآن سیما و رادیو تهران می‌رود.

عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز اربعین نیز مراسم قرائت زیارت اربعین با نوای حمید رمضان‌پور را از شبکه پنج سیما به صورت زنده و مستقیم مشاهده نمایند. تلاوت قرآن و اذان ظهر نیز از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) به صورت مستقیم از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. با توجه به تدابیر و اقدامات پیشگیرانه درخصوص شیوع ویروس کرونا این برنامه‌ها بدون حضور جمعیت است و علاقه‌مندان می‌توانند باحضور در صحن‌های حرم صوت این برنامه را استماع و یا از شبکه قرآن و پنج سیما این برنامه را مشاهده کنند. این برنامه‌ها در دهه آخر ماه صفر از امروز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹ در حرم شاه چراغ با سخنرانی حجج اسلام سیداحمد خاتمی، ملک‌حسینی، رضوی اردکانی، میرزا‌محمدی و جاوید برگزار می‌شود. همچنین در این برنامه‌‌ها آقایان کاظم محمدی، سیدعباس انجوی، خلیل نگهبان، حجت‌الاسلام توفیق زاده، سیدمصطفب موسوی نژاد، سعید خائف پناه، امیر یقطین، مهدی عرشی و حجت‌الاسلام انصاری برای حاضران مرثیه‌خوانی می‌کنند.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «کتاب «فقه، سیاست و حکومت» رونمایی می‌شود»، «چه کنیم تا بلا از جامعه دفع شود؟» و «ترتیل صفحه ۵۰۵ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز هیچ خبر منتشر نکرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز، امروز تا ساعت 14 هیچ خبری منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز یک خبر با عنوان «سلام بر مظلوم‌ترین امام شیعیان «سیدالشهداء(ع)» از راه دور/ مهمترین اعمال شب و روز اربعین حسینی» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز پرکارتر از روزهای گذشته بوده و تعداد چهارده خبر با عناوین «سبک زندگی اربعینی |زائران اربعین و حفظ حرمت همنوعان»، «برپایی موکب اربعینی در حرم امام رضا(ع) به روایت تصویر»، «گفتمان‌سازی و تسهیل‌گریِ ازدواج با محوریت مسجد باید انجام بشود»، «موشن‌پوستر «به تو از دور سلام» تماشایی شد+فیلم»، «یادداشت| کرامت و سعادت در زیارت اربعین»، «روزشمار اربعین| میاد خاطراتم جلوی چشام»، «با کاروان حسینی تا اربعین|اوج‌گیری حزب‌الله با بهره از نور اربعین»، «سامانۀ ارتباط تلفنی با حرم امام حسین(ع) در آستانۀ اربعین راه‌اندازی شد»، «شور و شعور حسینی در اربعین؛ نباید یکی را فدا کرد»، «اقتدار شیعه در اربعین نمایان شد/ باید گفت قیام اربعین نه زیارت اربعین»، «سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شد»، «حجت‌الاسلام انصاریان از روز اربعین مجازی سخنرانی می‌کند»، «مسیر کاروان حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا/ آیا کاروان اربعین به کربلا رسید؟»، «چگونه در نماز توجه کامل و حضور قلب داشته باشیم؟»، و «سعیدحدادیان: امام حسین (ع) شیعیان را لحظه آخر در آغوش می‌گیرد/ ظلم و کنار کشیدن مسئولان قابل بخشش نیست» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «دانلود مداحی «من ایرانم و تو عراقی» با نوای محمدحسین پویانفر»، ««اربعین؛ بستر ظهور» تجربه‌ای متفاوت در اربعین کرونایی» و «پاداش جوینده علم و دانش در دنیا و آخرت» است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز شش خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «پایان‌نامه‌هایی با موضوع امام حسین(ع) در کتابخانه ملی» آمده است: فرناز محمدی، معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با اعلام این خبر به آمار منابع با موضوع امام حسین(ع) و حماسه عاشورا اشاره کرد و گفت: علاوه بر واسپاری و ثبت ۳۹۶ عنوان پایان‌نامه با موضوع امام حسین(ع) و حماسه عاشورا در سازمان، هم‌اکنون تعداد ۴۸۹۹ عنوان کتاب با موضوع امام حسین(ع) و تعداد ۷۶۶۶ عنوان کتاب با موضوع حماسه عاشورا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران وجود دارد. با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت به حداقل رساندن مراجعات حضوری، فرآیند واسپاری پایان‌نامه‌ها توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که بر همین اساس دانشجویان و محققان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://www.nlai.ir/sending-thesis یا از طریق پست الکترونیک nonbook-acquisition@nlai.ir فایل پایان‌نامه خود را با فرمت PDF برای نگهداری دائمی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی بارگذاری کنند.

معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین بیان کرد: با واسپاری پایان‌نامه‌های دانشجویان امکان ثبت پایان‌نامه به نام دانشجو در کتابشناسی ملی و رصد آن از طریق وب سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای عموم محققان و پژوهشگران فراهم می‌شود. برای ثبت پایان‌نامه‌ها محدودیت زمانی وجود ندارد و پایان‌نامه‌هایی که سال‌ها از زمان دفاع آن گذشته هم می‌توانند در سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بارگذاری شوند. همچنین امکان واسپاری و ثبت پایان‌نامه‌های غیرفارسی و نیز واسپاری پایان‌نامه‌های دانشجویان ایرانی خارج از کشور در سایت این سازمان وجود دارد. از ناشران و پدیدآورندگان آثار عاشورایی دعوت شده آثار منتشرشده خود را برای واسپاری به اداره کل فراهم‌آوری این سازمان ارائه دهند.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «بررسی شعرهای اجراشده توسط مداحان»، «‌اربعین؛ اعلام پیروزی قیام امام حسین (ع)»، «آیت‌الله نوری همدانی: عمل به توصیه ستاد ملی کرونا لازم و حفظ جان واجب است»، «برای جاماندگان اربعین» و «شعر آیینی باید پاک‌سازی شود» هستند.

انتهای پیام
captcha