خبرنگاران آمران معروف و ناهیان منکرند
کد خبر: 3928635
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

خبرنگاران آمران معروف و ناهیان منکرند

قائم‌مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: این ستاد وامدار هیچ تشکیلاتی نیست و ما خبرنگاران را جزء آمران معروف و ناهیان منکر می‌شناسیم و ستاد موظف است هر خبرنگاری که مطالبه‌گری صحیح کرده، مورد حمایت جدی قرار دهد.

خبرنگاران آمران معروف و ناهیان منکرندبه گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام میرزایی قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز ۲۰ مهرماه در همایش شورای امر به معروف و نهی از منکر و نیز نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به اینکه به وجود آمدن نظام جمهوری اسلامی، بزرگترین امر به معروف است، اظهار کرد: ما ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم و باید کاری کنیم که آحاد جامعه وظیفه خودشان را بدانند و انجام دهند.
وی افزود: ۲۷ سال از زمان فرمایشات مقام معظم رهبری در احیای امر به معروف می‌گذرد، اما تا کنون با تلاش‌هایی که داشته نمره قبولی ندارد.
میرزایی تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در موضوع خاص و با افراد خاص منحصر کنیم در حقیقت فریضتین را زندانی کردیم چرا که این فریضتین حوزه‌های مختلف دارد و نباید فقط به یک حوزه خاص ورود کند.
وی با بیان اینکه عدم تبیین درست فریضتین سبب شده برخی آن را مزاحمت به امور شخصی بدانند، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تبیین شود همه مردم رعایت می‌کردند.
قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد کشور ریل‌گذاری و بسترسازی را وظایف ستاد احیا فریضتین دانست و گفت: باید جوری فرهنگ سازی کرد که مردم بتوانند مسئولان خود را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی نپرداختن به همه حوزه‌های امر به معروف و نبود رویکرد احیای این فرهنگ را دو عامل ناکارآمدی ستاد خواند و ادامه داد: ترکیب و تعدد شورا‌ها یکی از مشکلات ستاد است و اکنون دستورالعمل‌های جدید با رفع بسیاری از مشکلات ابلاغ می‌شود.
میرزایی با بیان اینکه باید دستگاه‌ها در جلسات خود مصوبه‌ای درباره احیای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، گفت: باید شورا کاری کند که کارکنان نسبت به هم امر به معروف و نهی از منکر کنند.
وی افزود: شورا باید برنامه‌ریزی کند که پرسنل بتواند مدیران را امر به معروف و نهی از منکر کنند. چرا که اگر مدیران در اتاق شیشه‌ای و زیر نگاه کارکنان باشند فساد رخ نخواهد داد.
میرزایی اظهار کرد: علیه منتشر کننده تصویر عدم رعایت هنجار‌های اخلاقی در سد لفور شکایت شد که با دخالت این ستاد موضوع خاتمه یافت و اجازه ندادیم به کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند تعرض شود.
وی افزود: شورای فریضتین در داخل دستگاه‌ها باید توجه کنند تا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر همکاران به یکدیگر و کارکنان به رئیس در آن اداره یا شرکت نهادینه شود.
میرزایی اظهار کرد: اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر کند حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم آسیب ببیند.
تشکیل ۸۰۰ گروه تخصصی جهادی در کشور

وی با تاکید به اینکه معتقدیم ستاد فریضتین بدون پیوست رسانه و نخبگان راه به جایی نخواهد برد، افزود: بر این اساس تاکنون ۸۰۰ گروه جهادی فریضتین هفت نفره، که دو نفر از آن گروه باید تخصص آن عرصه را داشته باشند در کشور شکل گرفته است.
این مسئول اظهار کرد: ستاد وامدار هیچ تشکیلاتی نیست و ما خبرنگاران را جزو آمران معروف و ناهیان منکر می‌شناسیم و ستاد موظف است هر خبرنگاری که مطالبه‌گری صحیح کرده مورد حمایت جدی قرار گیرد و اجازه ندهد کسی وی را به خاطر اقدام رسانه‌ای درست مواخذه کند.

وی درباره وضعیت گرانی اجناس افزود: باید علما و مراجع در خصوص سود‌های بانکی بر روی معوقات و یا فروشگاه‌هایی که کالای‌ی را ۳ میلیون خریده و ۳۰ میلیون می‌فروشند و برای گرانفروشی خود نیز توجیه می‌آورد، حکم شرعی صادر کنند.
وی افزود: علی رغم مخالفت‌ها درباره تشکیل ستاد فریضتین در دستگاه‌ها اکنون ۸۰ درصد این دستگاه‌های در کشور تشکیل شده و معاونت مطالبه‌گری در ستاد نیز شکل گرفته است.
این مسئول گفت: در حال حاضر با هشتک‌های «بی‌تفاوت نباشیم» دنیال این هستیم که به کمک دانشگاه و حوزه علمیه درباره رفتار درست، آموزش‌های لازم به دانشجویان داده شود و افراد معروف شناس و منکر شناس شوند.

انتهای پیام
captcha