2 میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت به لیست مشمولان اضافه می‌شوند
کد خبر: 3929118
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

2 میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت به لیست مشمولان اضافه می‌شوند

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش بر این است تا با ایجاد امکان ثبت‌نام مجدد در سهام عدالت 2 میلیون نفر از جاماندگان و افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی به لیست مشمولان اضافه شوند.

2 میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت به لیست مشمولان اضافه می‌شوندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، 22 مهرماه در نشست خبری که در سالن جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌سازی ملی برای اقدامات ملی، استانی و شهرستانی وظیفه هر نماینده است که باید با توسعه ارتباطات بین مسئولان، مردم و بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی محقق شود.

وی با اشاره به عضویت در کمیسیون اصل 90، بیان کرد: این کمیسیون با 8 عضو توسط هیئت رئیسه مجلس انتخاب می‌شود و باید از همه ظرفیت آن در راستای نظارت بر قوای سه‌گانه استفاده کرد و مراقب بود که مثل گذشته گرفتار انگیزه شخصی و سیاسی نشود.

این نماینده با بیان اینکه طرح جاماندگان سهام عدالت به مجلس در قالب طرح دو فوریتی ارائه شده است، تصریح کرد: در ابتدا نامه‌ای به برای آزادسازی این سهام به رئیس‌جمهور نوشته شد و پس از آزادسازی به دنبال رفع ابهامات موجود در این طرح هستیم به طوری که این سهام در طول 10 سال فقط 500 هزار تومان سود داد و دولت از دارندگان سهام خواست تا برای آزادسازی کامل سهام خود 500 هزار تومان دیگر واریز کنند.

وی با اشاره به اینکه ابهامات زیادی در خصوص سهام عدالت وجود دارد، افزود: در اینجا این سئوال مطرح می‌شود که چرا در طول 10 سال این شرکت‌ها فقط 500 هزار تومان سود داشتند و در سال‌های بعد این نرخ تا 22 برابر بیشتر شد همچنین برخی شرکت‌های سهام عدالت در بورس نیستند به همین دلیل نمی‌توان ارزش آن را دقیقا ارزیابی کرد و مدیریت ضعیف سبب شد که بازار سرمایه هنگام آزادسازی متلاطم شود.

شجاعی بیان کرد: در حال حاضر 50 میلیون ایرانی با سهام عدالت درگیر هستند و بخش زیادی از افرادی که درآمد بالایی ندارند نیز مشمول سهام عدالت نشده‌اند. تلاش‌ها بر این است که با ایجاد امکان مجدد ثبت‌نام، 2 میلیون نفری که در گذشته ثبت‌نام کرده بودند ولی مشمول این طرح نشدند و همین‌طور مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به جمعیت مشمولان بپیوندند و افرادی که درآمد بالایی دارند، از این جمع خارج شوند.

وی در رابطه با افزایش مدت زمان سربازی به 24 ماه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سربازی به دغدغه‌ای برای نسل امروز تبدیل شده و در دوره حاضر با نسل بسیار پراستعدادی مواجه هستیم و تدوام سربازی به شکل فعلی اسراف عمر است. در برخی کشورها سربازی اجباری نداریم بلکه دولت‌ و حکومت‌ها با قرار دادن مشوق‌هایی موجبات حضور افراد را در دوره‌های سربازی فراهم می‌کنند. البته اعتقاد بر این است که دوره آموزشی باید برای همه برگزار شود.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سربازی باید آورده‌ای برای سرباز داشته و قوای نظامی از این ظرفیت استفاده کند و به نحوی ساماندهی شود که به پیشرفت کشور منجر شود. از هر خلاقیتی از ناحیه هر جوانی استقبال می‌کنم اگرچه شجاعتی را در برخی از مسئولان در حمایت از جوانان نمی‌بینم و این مهم باید تقویت شود.

وی مبارزه جدی و بی‌امان با فساد را از ماموریت‌های اصلی نمایندگان مجلس خواند و گفت: لازمه این کار داشتن تقوا است، اگر با فساد مقابله نشود فساد منتشر می‌شود. سوابقی از فساد در استان وجود دارد که موجب راه‌اندازی پرونده‌هایی در قوه قضائیه شده است به همین دلیل باید از منبعی که بوی فساد می‌آید، حساس بود.

انتهای پیام
captcha