«با کاروان معرفت» منتشر شد
کد خبر: 3929209
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

«با کاروان معرفت» منتشر شد

کتاب «با کاروان معرفت» نوشته عبدالله نصری به همت دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

«با کاروان معرفت» منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، کتاب «با کاروان معرفت» به قلم عبدالله نصری به نگارش درآمده و دفتر نشر فرهنگ اسلامی آن را به قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

این کتاب مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهاست که در سال‌های اخیر در مجلات منتشر شده است. همه این مطالب در مورد چند شخصیت معاصر از جمله حکیم محمدتقی آملی، شهید مطهری، علامه جعفری و شهید صدر است که نویسنده جز شهید صدر یا در خدمت این شخصیت‌ها تلمذ کرده یا با آن‌ها ارتباط علمی و فکری داشته و از محضرشان بهره برده است.

نویسنده در این گفت‌وگو‌ها، نکات مهمی را درباره این شخصیت‌ها مطرح کرده و سعی‌اش بر این بوده تا به ابعادی از بینش و منش آن‌ها بپردازد که برای نسل جوان، به ویژه دانش‌پژوهان، مفید و درس‌آموز باشد. در واقع اثر حاضر کالبدشکافی فکری و روحی چند شخصیت فکری زمانه ماست که هر یک خدمات و آثار زیادی از خود به جای گذاشته‌اند.

عبدالله نصری در مقدمه این کتاب نوشته است: در آثاری که به طور مستقل در باب چند تن از بزرگان معاصر نوشته‌ام، بر ابعاد روحی و اخلاقی و معنوی آن‌ها تأکید داشته‌ام و اگر این ابعاد مرا به خود جذب نمی‌کرد، هرگز توان و توفیق نگارش این آثار را نمی‌یافتم. در لابه لای این گفت‌وگوها، همواره تأکید داشته‌ام که عظمت و اهمیت یک شخصیت به معنای فوق نقد بودن او نیست. متأسفانه فرهنگ حاکم بر ذهن ما و حجاب معاصرت و گاهی مریدبازی‌ها اجازه نمی‌دهد که شخصیت‌های فکری مورد تحلیل و نقادی قرار گیرند و از همه مهمتر اندیشه‌های آن‌ها بازخوانی شود تا لوازم برخی از آرا و اندیشه‌های آن‌ها آشکار شود.

در این کتاب در رابطه با شهید مطهری با عناوینی همچون مطهری اندیشه‌ای سیال در جاری آینده، مطهری و نقد مبانی انسان‌شناختی حقوق بشر، مطهری چرا مطهری شد و نظام فکری استاد مطهری برمی‌خوریم که جامعیت فکری، فلسفه پس از ملاصدرا، نمونه‌های تفکرات مطهری، نظام‌مندی تفکر مطهری، نگرش نقادانه و ... بخشی از عناوین این بخش‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام
captcha