توزیع بیش از ۲۵۰۰ بسته کمک معیشتی در کاشمر از سوی اوقاف
کد خبر: 3930205
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

توزیع بیش از ۲۵۰۰ بسته کمک معیشتی در کاشمر از سوی اوقاف

رئیس اداره اوقاف کاشمر گفت: در قالب اجرای طرح احسان ماندگار تاکنون ۲۵۹۵ بسته کمک معیشتی به ارزش ۵۶۸ میلیون تومان طی هفت مرحله بین خانواده‌های و نیازمند شهرستان کاشمر توزیع شده است.

اوقاف، بیش از 2500 بسته کمک معیشتی بین نیازمندان کاشمر توزیع کرد

حجت‌الاسلام نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر دوشنبه، 28 مهرماه در حاشیه هفتمین مرحله از توزیع بسته‌های کمک معیشتی که در بقعه متبرکه سید‌حمزه‌(ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در هفتمین مرحله 320 بسته معیشتی به ارزش 83 میلیون تومان بین نیازمندان شهرستان کوهسرخ توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده بسته‌های معیشتی توزیع شده از محل کمک‌ها و نذورات مردمی بوده است، از توزیع 645 بسته مهر تحصیلی به ارزش 97 میلیون تومان و اهدای 20 سری کمک جهیزیه بین نیازمندان طی یک‌سال اخیر خبر داد.

نیساری گفت: با توجه به اینکه در حکومت قبلی تلاش می‌کردند جلوی برگزاری مراسم عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا را بگیرند، به همین جهت علمای آن زمان مردم را تشویق می‌کردند تا در این مسیر موقوفاتی داشته باشند. هرچند در آن زمان، بخش عمده‌ای از موقوفات کشور به‌منظور برگزاری مراسم تعزیه‌داری اباعبدالله‌الحسین(ع) به ثبت رسیده که در زمان خود لازم و مورد نیاز بوده است، اما موقوفات خوب دیگری نیز داریم که بخش عمده‌ای از آن‌ها به نیازهای اجتماعی توجه داشته‌اند.

رئیس اداره اوقاف کاشمر بیان کرد: در کاشمر موقوفاتی داریم که برای راه‌سازی، ساخت پل و ساخت حمام توسط خیران به ثبت رسیده است. امروزه نیز با توجه به پیشرفت‌هایی که اتفاق افتاده نیازها متفاوت شده به‌طوری که هنوز موقوفه‌ای که وقف بر امور خیریه و نیازمندان باشد نداریم.

وی افزود: اگر هم در این خصوص موقوفاتی باشند بسیار جزئی بوده و از نظر درآمدی نمی‌شود روی آن‌ها حساب کرد. شاید در سال 10 تا 15 میلیون تومان بیشتر درآمد نداشته باشند، اما در شهرستانی مانند سبزوار موقوفات در زمینه کمک به نیازمندان، بالغ‌ بر 1.5 میلیارد تومان درآمد دارند.

نیساری با تأکید بر اینکه هیچ دولت و حکومتی به تنهایی نمی‌تواند همه نیازهای جامعه را برطرف کند، مگر اینکه خیران کمک کنند، تأکید کرد: در کاشمر کمک به نیازمندان و امور خیریه، علم و فناوری و محیط زیست جزء اولویت‌هاست که باید خیران را در این زمینه تشویق کرد.

وی افزود: تا وقتی مردم این دغدغه را احساس نکنند که وقف بر علم و فناوری و محیط زیست در راستای پیشرفت جامعه است و به هر شکلی که پیشرفت اتفاق بیفتد در راستای اهداف اهل‌بیت‌(ع) و امام حسین(ع) خواهد بود، مشکلات رفع نمی‌شود.

رئیس اداره اوقاف کاشمر ادامه داد: طی یک‌سال اخیر، 50 مورد تابلوگذاری بتنی در اراضی موقوفات با ارزش هر کدام یک‌میلیون تومان صورت گرفته است. با توجه به اینکه از پایان سال قبل، اسناد دفترچه‌ای از نظر قانونی فاقد اعتبار هستند و تمام اسناد باید به اسناد تک‌برگی تبدیل شوند، در همین راستا طی یک‌سال اخیر 217 مورد از اسناد تک‌برگی شده و تلاش می‌شود تا پایان سال این آمار افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

نیساری همچنین گفت: تاکنون 135 رقبه شهرستان سنددار شده‌اند، با توجه به اینکه بسیاری از زمین‌ها به‌ویژه زمین‌های کشاورزی مشاعی هستند و با مالکان مشارکت داریم به همین جهت تفکیک نشده و امکان گرفتن سند نیست.

وی سرمایه‌گذاری در موقوفات را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دانست و مطرح کرد: طی یک‌سال گذشته، دو پروژه مسکونی در قالب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به نتیجه رسید و سه میلیارد تومان در این خصوص سرمایه‌گذاری شد، البته ارزش افزوده این پروژه‌ها بالغ ‌بر هفت میلیارد تومان می‌شود.

نیساری تصریح کرد: با توجه به وجود سه بقعه متبرکه در شهرستان طی یک‌سال اخیر، 3392 مترمربع فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه انجام شده و یک میلیارد و 820 میلیون تومان در این خصوص هزینه شده و همچنین 7347 فرد روز کار به‌عنوان کارگر در این پروژه‌ها مشغول به فعالیت بوده‌اند که 459 میلیون تومان به این افراد پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه به جهت شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جلسات به حداقل رسیده و ویژه‌برنامه‌های بقاع متبرکه تعطیل شده بود در همین راستا، 34 برنامه مسابقات فرهنگی از طریق فضای مجازی برگزار شد که 81 هزار و 205 نفر از تمامی استان‌های کشور شرکت داشتند و در مجموع بالغ‌بر 61 میلیون تومان به حساب برندگان واریز شد.

رئیس اداره اوقاف کاشمر اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب سبک زندگی اسلامی بوده در این راستا 11 کلاس سبک زندگی اسلامی با 62 متقاضی در قالب 308 جلسه در بقاع متبرکه با حضور اساتید مجرب برگزار شد.

وی گفت: در دهه محرم نیز مراسم روضه‌های خانگی با حضور 17 مبلغ در فضای باز و حیاط خانه‌ها برگزار شد که در مجموع 1040 مورد روضه خانگی و 280 جلسه روضه خانگی محلات در قالب حسینیه سیار برگزار شد.

انتهای پیام
captcha