تدبر در آیات قرآن انسان را از رفتارهای ناپسند دور می‌کند
کد خبر: 3930456
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

تدبر در آیات قرآن انسان را از رفتارهای ناپسند دور می‌کند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه انس با قرآن و تدبر در آیات آن انسان را از رفتارهای ناپسند دور می‌کند، گفت: مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند و به آن عمل کنند.

تدبر در آیات قرآن انسان را از رفتارهای ناپسند دور می‌کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا امروز، سی‌ام مهرماه در آیین افتتاح سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم سپاه عاشورا، معنویت و انس با قرآن را از اولویت‌های مهم سپاه پاسداران دانست و گفت: همه عزت و اقتدار سپاه به برکت قرآن است.

وی افزود: اگر طی 41 سال از انقلاب، سپاه عزیز شده است همه آن در سایه معنویت و ارتباط پاسداران انقلاب با قرآن بوده است.

حجت‌الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی با بیان اینکه باید انس با قرآن و معنویت را در سپاه قدر دانست و آن را حفظ و تقویت کرد، گفت: فردی که نمی‌تواند در محضر قرآن باشد و از آن بهره‌مند شود قطعاً نمی‌تواند فردی مفید و مؤثر در جامعه باشد و امروز منشأ بسیاری از مشکلات جامعه دور بودن برخی از مسئولان از قرآن است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا توجه به قرآن و انس و تدبر با آن را مورد تأکید قرار داد و افزود: مهجور ماندن از قرآن موجب آسیب‌های بسیاری می‌شود و پیامبر گرامی اسلام(ص) در روز قیامت از این مهجور بودن گلایه می‌کند.

وی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع)، بیان کرد: این امام معصوم می‌فرمایند اگر در هر نماز خود حمد و سوره را قرائت می‌کنیم به خاطر آن است که قرآن مهجور نباشد؛ بنابراین برای اینکه از این برنامه زندگی بهره‌مند باشیم باید با آن انس گرفته و قواعد آن را در زندگی به کار گیریم.

حجت‌الاسلام سرایی، برکات انس با قرآن را مهم خواند و افزود: اگر امام راحل در خصوص شهدا فرمودند که شهدا ره صد ساله را یک شبه پیمودند به خاطر انس ایشان با قرآن و قرآنی بودن شهداست و اینها همه از برکات قرآن و انس با آن است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه انس با قرآن و تدبر در آیات آن انسان را از رفتارهای ناپسند دور می‌کند، گفت: مسئولان باید به این نکته توجه داشته و به آن عمل کنند.

انتهای پیام
captcha