هزینه کمرشکن درمان کرونا و عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر
کد خبر: 3931722
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

هزینه کمرشکن درمان کرونا و عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه کمرشکن درمان کرونا، گفت: بسیاری از بیماران به‌علت عدم حمایت بیمه و یا نداشتن پوشش بیمه‌ای نمی‎توانند بیماری کرونای خود را درمان کند.

هزینه کمرشکن درمان کرونا و عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌گربه گزارش ایکنا از لرستان، یحیی ابراهیمی، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای عالی بیمه سلامت، سه‌شنبه، ۶ آبان در جمع خبرنگاران در پاسخ به برخی انتقادها مبنی‌بر عدم حمایت سازمان‌های بیمه از بیماران کرونایی، اظهارکرد: متاسفانه شاهد عدم اجرای پروتکل‌های مربوط به کرونا هستیم، واقعیت این است که در تمام دولت‌هایی که پروتکل کرونا به شکل کامل اجرا می‌شود بخشی از کار مربوط به بیمه‌ها است یعنی باید پوشش بیمه‌ای به‌طور صد درصد انجام شود.

وی با ذکر این مطلب که در این شرایط پوشش بیمه‌ای از بیماران کرونایی به شکل کامل انجام نمی‌گیرد، گفت: داروی رمدسیویر که البته اثرگذاری آن‌را به‌عنوان یک پزشک متخصص تایید نمی‌کنم تحت پوشش بیمه‌ قرار ندارد.

ابراهیمی با اشاره به این‌که خانواده‌ها نه تنها باید با غم از دست دادن عزیزان‌شان کنار بیایند بلکه باید سی تا چهل میلیون بابت هزینه درمان پرداخت کنند و این ظلم است، تصریح کرد: در برخی کشورها تضمین، توسعه و دسترسی به خدمات درمانی تسهیل شده به‌طوری‌که در برخی موارد ۶۰۰ میلیون یورو پیش پرداخت به بیمه‌ها را داشته‌اند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور با تاکید بر استهمال حق بیمه‌ها و کاهش نرخ بیمه تامین اجتماعی هم برای کارگر و کارفرما، گفت: دولت باید این حق و حقوق را پرداخت کند از طرفی یک میلیارد یورو که از سوی رهبری به بخش کرونا تخصیص پیدا کرده است باید در حوزه کرونا هزینه شود چراکه موضوع بیمه نیز از زیر شاخه‌‌های اصلی کنترل کرونا است.

وی ادامه داد: زمانی‌که بیمار به‌علت عدم حمایت بیمه و یا نداشتن پوشش بیمه‌ای نتواند خود را درمان کند، پیامد آن افزایش مبتلایان به کرونا است این در حالی‌است که انتظار ما معافیت موقت بازپرداخت حق بیمه و پرداخت بیمه بیکاری به پرسنل و افراد تحت پوشش است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بیمه سلامت کشور تاکید کرد: ورود جدی دولت در بخش بیمه ضروری است، از طرفی سازمان‌های بیمه‌گر هم در بخش خصوصی هم دولتی موظف به اجرای پروتکل‌های کرونا هستند، پروتکل تنها استفاده از ماسک نیست بلکه اجرای کامل پوشش بیمه‌ای نیز از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

ابراهیمی با اشاره به این‌که روزانه چندین هزار نفر مبتلا به کرونا در کشور شناسایی می‌شود، گفت: از این تعداد حداقل ده درصد نیاز به بستری شدن و دارو دارند و حتماً باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند اما سیاست‌گذاری بیمه مربوط به شورای عالی بیمه زیر نظر رئیس‌جمهور و وزارت بهداشت است و متاسفانه دولت این قضیه را رها کرده است‌.

انتهای پیام
captcha