احداث مسجد کوی فردوس از سوی یک خیر همدانی
کد خبر: 3933864
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

احداث مسجد کوی فردوس از سوی یک خیر همدانی

پس از بررسی مشکلات و معضلات کوی فردوس از سوی نماینده ولی فقیه در استان همدان، فردی خیر، احداث مسجد این منطقه را بر عهده گرفت و مقرر شد در اولین فرصت زمین مورد نیاز توسط راه و شهرسازی استان به اداره کل اوقاف و امور خیری واگذار تا سایر کارهای مربوط به احداث مسجد عملیاتی شود.

احداث مسجد کوی فردوس از سوی یک خیر همدانیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه، پس از گذشت یک ماه و نیم از حضور سرزده نماینده ولی فقیه در استان همدان در منطقه کوی فردوس و بررسی مشکلات و معضلات مساکن مهر این منطقه، امروز 18 آبان‌ماه، در جلسه‌ای با حضور مدیران ذیربط دستگاه‌های اجرایی و شهرداری، مصوبات جلسه قبل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
در این جلسه با توجه به اینکه فردی خیر، تقبل کرد تا مسجد این منطقه را احداث کند، مقرر شد در اولین فرصت زمین مورد نیاز توسط راه و شهرسازی استان به اداره کل اوقاف و امور خیری واگذار تا سایر کارهای مربوط به احداث مسجد عملیاتی شود.
موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، همکاری شهرداری و خود اهالی منطقه برای رفع برخی ایرادات و نواقص موجود از جمله مساله آتش نشانی واحد مسکونی بود تا مراحل ثبت سند و صدور پایان کار نیز انجام شود.
در این جلسه با تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم احداث مدرسه در این کوی، مقرر شد نوسازی مدارس در زمینی که از سوی راه و شهرسازی اختصاص می‌باید، اقدامات لازم به عمل بیاید.
احداث پارک و فضای سبز در منطقه کوی فردوس آخرین موضوعی بود که در این جلسه مطرح شد و در آن شهرداری همدان تقبل کرد تا در زمین اختصاص یافته توسط راه و شهرسازی، پارک و فضای سبزی مورد نیاز ساکنین را احداث کند.
در پایان این جلسه نیز موضوع احداث مهمانسرای همدان در مشهد مقدس مطرح شد و در آن حجت‌السلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه استان همدان با وجود افراد خیر و دوستدار اهل بیت، شایسته است زائر سرایی در شان و جایگاه همدان در مشهد مقدس داشته باشد، بر مشخص شدن اعضای هیئت امنا و احداث این زائر سرا تاکید کرد.
وی همچنین از وضعیت فعلی حسینیه همدانی‌ها در مشهد مقدس ابراز نارضایتی کرد و خواستار رفع مشکلات این حسینیه برای پذیرایی مناسب از زائرین امام رضا(ع) شد.

انتهای پیام
captcha