تغییر فرایند تجدیدنظرخواهی در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3934630
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
مجیدی‌مهر خبر داد:

تغییر فرایند تجدیدنظرخواهی در مسابقات سراسری قرآن

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به تغییر فرایند ثبت و رسیدگی به تجدیدنظرخواهی(اعتراض) در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: شرکت‌کنندگان صرفاً سی دقیقه پس از دریافت کارنامه، امکان ثبت اعتراض خواهند داشت.

تغییر فرایند ثبت تجدیدنظرخواهی شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآنحمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به ادامه روند برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان گفت: امروز، ۲۱ آبان‌ماه، نمایندگان استان‌های خراسان جنوبی، کرمانشاه، گلستان، مازندران و یزد رقابت خود را برگزار کردند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره نحوه رسیدگی به اعتراضات در این دوره بیان کرد: البته بیشتر، درخواست تجدید نظر دارند تا اعتراض، و در چهل‌وسومین دوره روش رسیدگی به تجدیدنظرخواهی شرکت‌کنندگان تغییر کرده است. در ادوار گذشته روند ثبت اعتراض و رسیدگی به آن به این صورت بود که شرکت‌کننده فرم‌ مربوط به اعتراض را تکمیل می‌کرد و آن را به مسئول کمیته فنی تحویل می‌داد. مسئول کمیته فنی نیز آن را در اختیار رئیس هیئت داوران و او نیز به داور مربوطه ارجاع می‌داد.

مجیدی‌مهر تصریح کرد: در این دوره از ظرفیت فضای مجازی استفاده شده و شماره‌ای را در اختیار رؤسای ادارات قرآنی استان‌ها قرار داده‌ایم و به شرکت‌کنندگان‌ سی دقیقه زمان داده‌ شده است تا اعتراض خود را اعلام کنند. این زمان بلافاصله بعد از لحظه‌ای که کارنامه را در فضای مجازی ارسال می‌کنیم، آغاز می‌شود و بعد از نیم ساعت، به صورت خودکار امکان ثبت اعتراض برای شرکت‌کننده به اتمام می‌رسد.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: اگر فردی در زمان اعلام شده اعتراضی داشته باشد، به صورت مکتوب درخواست را در فضای مجازی بارگذاری می‌کند و در نهایت در اختیار داور قرار می‌گیرد و در همان فضا به اعتراض پاسخ داده می‌شود. یعنی کل فرایند به صورت مجازی است و شرکت‌کننده ارتباطی با داور ندارد.

وی با تأکید بر اینکه این شیوه ثبت اعتراض برای بخش بانوان تدارک دیده شده است، در مورد شیوه ثبت اعتراض در بخش آقایان بیان کرد: این شیوه با اندکی تغییر در بخش آقایان و در زمان پخش تلویزیونی و داوری همزمان اجرا خواهد شد.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان بیان کرد: سبک فعلی برگزاری مسابقات سراسری قرآن مورد استقبال نهادهای مختلف قرار گرفته و این روزها با اعزام نمایندگان خود به محل برگزاری مسابقات خواستار دریافت اطلاعات هستند.

انتهای پیام
captcha