حضور دانشجویان چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن دانشجویان کشور
کد خبر: 3934744
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷

حضور دانشجویان چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن دانشجویان کشور

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری از حضور پررنگ دانشجویان قرآنی این دانشگاه در مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، خبر داد.

حضور دانشجویان چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن وزارت علوم

تیمور نظری‌فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به حضور حدود ۴۰ دانشجوی این دانشگاه در مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، اظهار کرد: مرحله نهایی این مسابقات به‌صورت مجازی همزمان با هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ۶ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان استان در بخش آوایی این دوره از مسابقات حضور دارند؛ مجتبی کریمی‌آزاد در رشته قرائت تحقیق، امیر محمد صارمی در رشته اذان، محمدحسن جمالی در رشته دعا و مناجات‌خوانی، اکرم جانکی در رشته قرائت تحقیق، زینب ویسی قرائت ترتیل و زهرا عرب‌جعفری در حفظ ۵ جزء قرآن، نمایندگان استان در این مسابقات هستند.

نظری‌فرد بیان کرد: در بخش معارفی، ۱۸ دانشجوی دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان استان به مرحله نهایی راه یافتند که به‌صورت مجازی و از روز سه‌شنبه هفته آینده در رشته‌های ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل‌بیت(ع)، مفاهیم نهج‌البلاغه، پرسمان معارف، حفظ موضوعی قرآن کریم، سیره معصومین(ع)، مفاهیم صحیفه سجادیه، احکام و سبک زندگی به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان تعداد راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت دانشجویان در بخش هنری را شش نفر اعلام کرد و گفت: این دانشجویان در رشته‌های طراحی پوستر، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، طراحی پوستر، معرق و منبت در این رقابت حضور دارند.

نظری‌فرد بیان کرد: در بخش ادبی، چهار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان در رشته‌های شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و آیین سخنوری حضور دارند، ضمن اینکه سه دانشجو در بخش پژوهشی و در رشته‌های مقاله‌نویسی و تولید نرم‌افزار به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشگاه برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای حمایت و تشویق دانشجویان برگزیده قرآنی در مراحل گوناگون، از دانشگاهی تا کشوری دارد و این مشوق‌ها سبب استقبال گسترده دانشجویان از جشنواره‌های قرآنی شده است که خوشبختانه شاهد حضور پررنگ آنان در مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت دانشجویان نیز هستیم.

انتهای پیام
captcha