اخبار معارفی رسانه‌ها / برگزاری برخط نوزدهمین همایش «عمری با قرآن»
کد خبر: 3935822
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷

اخبار معارفی رسانه‌ها / برگزاری برخط نوزدهمین همایش «عمری با قرآن»

«برگزاری برخط نوزدهمین همایش عمری با قرآن» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 27 آبان‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، تا ساعت 14 امروز  چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برگزاری هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم‌(ع) بدون حضور زائران» آمده است: برنامه‌های ایام بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در بارگاه ملکوتی آن حضرت از ۲۷ آبان‌ماه آغاز و تا ۳ آذر ادامه خواهد داشت. پخش زنده محفل انس قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور و گروه‌های تواشیح، سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه از ساعت ۱۸ (بدون حضور جمعیت)، از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن، آغاز بخش برنامه‌های ایام ولادت حضرت سیدالکریم (ع) خواهد بود.ویژه برنامه شب ولادت حضرت سیدالکریم (ع) پنجشنبه ۲۹ آبان با آئین تعویض پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز و از ساعت ۱۹:۳۰، پخش زنده ویژه برنامه شب ولادت (بدون حضور جمعیت) با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی، قرائت زیارتنامه و اجرای ابتهال توسط آقای سیدکریم موسوی، مدیحه‌سرایی با نوای محمدرضا غلامرضازاده و شعرخوانی محمدعلی بیابانی از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن پخش خواهد شد.

در روز ولادت آن حضرت مصادف با جمعه ۳۰ آبان نیز از ساعت ۶ صبح، پخش زنده ویژه برنامه قرائت دعای ندبه با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و قرائت دعا توسط مهدی سماواتی به روی آنتن شبکه دو و شبکه قرآن سیما می‌رود. همچنین در شام ولادت آن حضرت از ساعت ۱۹:۳۰ پخش زنده محفل انس با قرآن کریم (بدون حضور جمعیت) با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور به طور مستقیم از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود. حضور خادمان در دارالشفاء کوثر و تجلیل از کادر درمان، حضور خادمان در درب منازل شهدای سلامت و تجلیل از ایشان، گل افشانی و عطر افشانی قبور شهدای مدفون در آستان مقدس و برگزاری مسابقات و طرح‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های این ایام در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم‌(ع) خواهد بود.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «وقتی خلبان انگلیسی با شنیدن نوای قرآن مسلمان شد»، «رهایی از چوبه‌دار/ قرآن ناجی یک اعدامی» و «ترتیل صفحه ۵۴۶ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز هفت خبر با عناوین « حدیث| عقوبت کسی که به آزار دیگران می‌پردازد / عادت افراد پست و شرور »، «حدیثی از پیامبر(ص) که عبرتی بزرگ برای مسئولان است»، «برنامه‌های هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) اعلام شد/ پنجشنبه؛ آئین تعویض پرچم گنبد»، «آیا خوردن میوه از درختان مردم جایز است؟/ پاسخ از آیت‌الله خامنه‌ای»، «رجبی‌دوانی از بیمارستان مرخص شد/ عوارض بیماری در حال برطرف شدن است‌»، «سبک زندگی داماد امام علی (ع)/ چرا همسر حضرت زینب (س) در کربلا حضور نداشت؟» و «احکام دینی| آیا درمان بیماری با شراب و مسکرات جایز است؟» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز هیچ خبری منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.

میزان

«افزوده شدن بخش «عکس خبری» به جشنواره رسانه‌ای امام رضا‌(ع)» تنها خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز هفت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «نوزدهمین همایش عمری با قرآن به صورت برخط برگزار می‌شود» آمده است: با توجه به شرایط کنونی و بحرانی کرونایی شهر، نوزدهمین دوره آئین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران (عمری با قرآن) در تاریخ چهارم دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد. رحیم خاکی رئیس فرهنگسرای قرآن در دومین جلسه هماهنگی اجرای این برنامه اعلام‌کرد: این برنامه مقرر بود، ۲۴ آبان ماه در برج میلاد برگزار شود اما با توجه به شرایط کرونایی جامعه در زمان و نحوه اجرای برنامه تغییراتی متناسب با پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است. پیرو این تصمیمات مقرر شد مراسم به صورت برخط و با همکاری برخی رسانه‌های جمعی اجرا شود.

شایان ذکر است همایش امسال در رشته‌های مختلف قرآنی از جمله: مدیریت، آموزش، هنر، داوری، قرائت، ترجمه و تفسیر قرآن کریم و با انتخاب یک پیش کسوت قرآنی برگزیده در هر رشته، برگزار خواهد شد. اسامی پیشکسوتان برگزیده نوزدهمین همایش عمری با قرآن پس از تصویب نهایی کمیته هماهنگی فرهنگسرا متعاقباً اعلام خواهد شد.

در خبری دیگر با عنوان «طرح های فرهنگی به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)» می‌خوانیم: در ایام ولادت حضرت عبدالعظیم (ع)، مسابقات فرهنگی حکمت نامه، ثواب زیارت و طرح به شکرانه کریم و حفظ پیام امام رضا (ع) برگزار می‌شود که به قید قرعه به شرکت کنندگان هدایای متبرکی اهدا خواهد شد. شرایط شرکت در این مسابقات و طرح‌های فرهنگی به شرح ذیل است:

مسابقات فرهنگی حکمت نامه از کتاب حکمت نامه حضرت عبدالعظیم علیه السّلام و ثواب زیارت از زیارتنامه آنحضرت در کتاب مفاتیح الجنان از تاریخ ۲۷ آبان ماه تا ۲۵ آذر ماه بصورت مجازی: علاقه مندان می‌توانند برای دریافت و ارسال پاسخنامه، به شبکه‌های اجتماعی اداره کل برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در ایتا، سروش و اینستاگرام با نشانی FaAbdulazim مراجعه نمایند. طرح به شکرانه کریم (تلاوت هزاران ختم قرآن کریم هدیه به حضرت عبدالعظیم علیه السّلام):علاقمندان به شرکت در این طرح فرهنگی، لازم است تعداد اجزا درخواستی خود جهت تلاوت را از ۲۷ آبان ماه تا ۳ آذرماه، به سامانه پیامکی ۵۱۲۲۰۰۰۰ ارسال و شماره اجزا ارسالی از طریق سامانه را تلاوت و به حضرت عبدالعظیم علیه السّلام هدیه نمایند.

طرح حفظ پیام امام رضا(ع): علاقمندان به شرکت در این طرح فرهنگی، پس از حفظ نمودن متن فارسی وعربی پیام امام رضا علیه السّلام به حضرت عبدالعظیم(ع)، از ۲۷ آبان ماه تا ۳ آذرماه با مراجعه حضوری به اداره کل برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و ارائه محفوظات خود، به قید قرعه هدایای متبرک را دریافت کنند.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ختم جمعی سوره یس»، «طلبه باید مسلط به مبانی و فهم معانی قرآن کریم باشد»، «سفارش آیت‌الله ملکی تبریزی برای روز اول ماه»، «المیزان؛ نتیجه بهره‌گیری از روایات در تفسیر قرآن به قرآن» و «ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر با عناوین «وقایع و اعمال ماه ربیع الثانی» و «تعریف ایمان در کلام امیرالمومنین‌(ع)» منتشر کرده است.

ایسنا

پنج خبر صفحه اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری نیز شامل «اعلام ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم علیه السلام»، «معرفی تفکر انقلابی و مسجدمحور مقام معظم رهبری دورنمای فعالیت‌های بین‌المللی «رویداد فهما» است»، «دویست وهفتادمین شماره نشریه فرهنگیاکو آو اسلام به زبان انگلیسی»، «تبادل هیئت‌های علمایی و دینی ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه فعالیت‌های دینی» و «توضیحِ امام جماعت مسجد مشیرالسلطنه درباره این بنای تاریخی» است.

انتهای پیام
captcha