دغدغه‌های اقتصادی طلاب را از مسیر علم‌آموزی غافل نکند
کد خبر: 3935984
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

دغدغه‌های اقتصادی طلاب را از مسیر علم‌آموزی غافل نکند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه دغدغه‌های اقتصادی نباید طلاب را از مسیر اصلی کسب علوم دینی غافل کند، افزود: طالب دین کسی است که در کنار گذران امور دنیوی، قلب خود را از نور معرفت پر می‌کند تا بتواند هدایتگر جامعه باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امروز، 28 آبان‌ماه در جریان بازدید از مدرسه علوم دینی شیخ سراج‌الدین محمودآباد سروآباد اظهار کرد: قدم برداشتن در مسیر دین و علم قدم برداشتن در مسیر نور است و وقتی این نور در انسان ایجاد شد، هدایتگر و روشنی بخش جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون هدایتگر جامعه هستند، افزود: در عصر کنونی که احساس می‌شود توجه به دین و مسائل دینی کمرنگ شده است، طلاب و روحانیون در عرصه ترویج و گسترش دستورات دینی نقش بسیار مهم و کلیدی دارند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه این جامعه طلاب و روحانیون هستند که می‌توانند نور هدایت را در جامعه گسترش دهند، تصریح کرد: کسانی که در مسیر فراگیری علوم دینی قدم می‌گذارند، باید به این اصل مهم توجه داشته باشند که معنویت را به نحوی کسب کنند که هدایتگر باشد.

وی با بیان اینکه باید هدایت‌گری و نور را در کنار کسب علم مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: روش زندگی بزرگان دینی سراسر درس است، باید با تدبر در زندگی و رفتار آنها نور ایمان و هدایت را در خود تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه روش علما باید برای طلاب جدیدالورود به مدارس علوم دینی تبیین شود، اظهار کرد: الگوگیری از سیره علما و بزرگان دین موجب تأثیرگذاری بیشتر در مسیر هدایتگری و روشنگری در جامعه خواهد شد. طالب دین کسی است که در کنار گذران امور دنیوی که لازمه زندگی بشری است قلب خود را از نور معرفت پر کند تا بتواند هدایتگر جامعه باشند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه کسب علوم دینی نعمت و برکت الهی است که خداوند به طلاب می‌دهد، افزود: همواره باید شکرگزار این نعمت باشیم تا هرگز از مسیر خارج نشویم. درس‌های اخلاقی که علما به طلاب می‌دهند، بسیار ماندگار و تأثیرگذار است، مدرسان این مدارس این نکته مهم را نباید نادیده بگیرند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی فقط مربوط به جامعه روحانیون نیست، اظهار کرد: وضعیت معیشت ماموستاها از مطلوبیت مناسبی برخوردار نیست، اما روزی طلبه دین را خداوند می‌رساند و هرگز معطل رزق نخواهد بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه خداوند این عزت را به طلبه‌ها داد و پروردگار خود حافظ این عزت خواهد بود، افزود: کسانی که در این مدارس کسب علم می‌کنند، منادیان فکری و هدایت‌گر جامعه در نقاط مختلف در شهرها و روستاها خواهند شد.

وی در پایان یادآور شد: در برخی مناطق به‌‌ویژه روستاهای استان با کمبود عالم دینی مواجه هستیم، امیدواریم با تربیت نیروهای جوان، تازه نفس و آگاه و مسلط به مسائل دینی و علوم روز خلأهایی موجود در این حوزه پر شود.

انتهای پیام
captcha