توزیع بیش از 20 هزار بسته معیشتی در هفته بسیج
کد خبر: 3936101
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱

توزیع بیش از 20 هزار بسته معیشتی در هفته بسیج

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی از توزیع بیش از 20 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و قشر آسیب‌پذیر در این هفته خبر داد.

توزیع بیش از 20 هزار بسته معیشتی در هفته بسیجبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار علی‌اکبر افراسیابی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع)، امروز 28 آبان‌ماه، در نشست خبری هفته بسیج در سالن اقشار سپاه امام رضا(ع)، با اشاره به اینکه تشکیل بسیج از اهداف الهی و به عنوان گنج بی‌پایان و صندوق ذخیره انقلاب است، اظهار کرد: همواره تشکل بسیج در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی در میادین مختلف حضور داشته و خواهد داشت.

وی با بیان شعار هفته بسیج در سال جاری با عنوان «بسیج پیشرو خدمت و امید‌آفرین» است، ادامه داد: بسیج در این چهل سال عمر خود امید آفرین و پیشتاز در خدمت به مردم، انقلاب و اسلام بوده است، لذا این هفته را در حالی که کرونا گریبان‌گیر دنیا شده است، آغاز می کنیم که تعداد زیادی از هموطنان ما  بر اثر این بیماری فوت شده‌اند و تعدادی نیز در بستر بیماری هستند.

افراسیابی ضمن ابراز امیدواری از قرار دادن برگ زرینی در صفحه انقلاب همزمان با هفته بسیج، در تشریح برنامه‌های این هفته، ابراز کرد: برنامه‌های ما در هفته بسیج، شامل اجرای طرح شهید سلیمانی با موضوع مسجد است که در آستانه هفته آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) اضافه کرد: براساس این، طرح حدود 2000 پایگاه بسیج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و ستاد کرونای استان آماده کردیم و امیدواریم سیر صعودی این ویروس را بتوانیم به سمت نزولی برسانیم.

وی بیان کرد: ما برای هر روز هفته بسیج یک برنامه تحت عنوان «رزمایش خدمت» داریم و هدفمان از این اقدامات ایجاد حس امید در جامعه است.

افراسیابی عنوان کرد: در همین راستا، رزمایش خدمت در حوزه امر به معروف در یک روز از هفته بسیج برنامه‌ریزی شده است، به این صورت که هزار گروه و هر گروه در قالب چهار نفر با همکاری 2200 هسته اجتماعی در سراسر استان و اماکن مختلف حضور پیدا خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به برنامه دوم در هفته بسیج افزود: در راستای برقراری امنیت رزمایش خدمت امنیت در دستور کار است که در این خصوص نیز بیش از 3300 گروه گشت در قالب گروه‌های 3 و 5 نفره خواهیم داشت، که البته این کار در طول سال وجود دارد اما در این هفته، بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: رزمایش خدمت معیشتی نیز در هفته بسیج در قالب تهیه و توزیع 20 هزار بسته معیشتی بین افراد نیازمند است که در واقع میزان کمک‌ها بیشتر از این آمار است، اما توزیع این تعداد از بسته‌های معیشتی به‌صورت سازمان یافته است.

افراسیابی با اشاره به اینکه به ایجاد اشتغال در این هفته توجه شده است، اظهار کرد: کمک به تامین اجاره مسکن نیازمندان را نیز در دست اقدام داریم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) رزمایش خدمت جهادی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج اضافه کرد و گفت: 1000 گروه جهادی 5 تا 15 نفره برای تعمیر خانه معسرین، لایروبی قنوات، رفع مشکل در محلات، بهسازی مدارس با کمک آموزش و پروش و ساخت کلاس درس و سرویس بهداشتی به مناطق هدف اعزام خواهند شد.

افراسیابی بیان کرد: با توجه به تقارن ولادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) با این ایام، رزمایش خدمت فرهنگی در سراسر استان همراه با برپایی مراسم جشن میلاد در 2500 نقطه خیابانی با رعایت موازین بهداشتی در هفته بسیج انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: تجلیل از ایثارگران، خانواده شهدا، رزمندگان، آزادگان و از کلیه رزمندگان دفاع مقدس با تقدیم لوح فرماندهی در دستور کار داریم که این اقدام از هفته بسیج آغاز و تا دهه فجر ادامه دارد.

وی ادامه داد: رزمایش خدمت در فضای مجازی با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس، نحوه آشنایی و استفاده صحیح از این فضا را آموزش را داریم که در این راستا کلاس‌های مشاوره حقوقی، تحصیلی و خانوادگی را خواهیم داشت.

افراسیابی تصریح کرد: بیش از 12 هزار رده مقاومت بسیج در استان به‌صورت خود جوش در این هفته برنامه‎های متفاوتی دارند، همچنین با توجه به اینکه 240 هزار بسیجی رزمنده داریم، سعی ما بر این است تا بیشترین تجلیل در این هفته برگزار شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اجرای طرح خاطره‌گویی دفاع مقدس، افزود: از کسانی که در سطح بالایی از نظر اطلاعات از دوران دفاع مقدس هستند، دعوت شده تا با طرح نهضت خاطره‌گویی در مدارس و دانشگاه‌ها همراه ما باشند.

وی در خصوص چگونگی شناسایی افراد نیازمند در طرح مواسات، افزود: اقدامات شناسایی افراد در قرارگاه مواسات صورت گرفته و تمامی افراد نیازمند، شناسایی شده‌اند که این امر از طریق شناسایی بیش از 150 منطقه آسیب‌زا و آسیب‌پذیر صورت گرفته است.

افراسیابی گفت: با توجه به تعطیلی فعالیت‌های ورزشی نیز در بحث اشتغالزایی از ظرفیت اماکن ورزشی برای تولید ماسک و مواردی از این قبیل استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha