۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان البرزی اهدا می‌شود
کد خبر: 3936286
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان البرزی اهدا می‌شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز از اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند البرزی همزمان با اجرای سومین مرحله از توزیع بسته‌های کمک معیشتی خبر داد.

۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان البرزی اهدا می‌شودمهران طیران، مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به آغاز اجرای طرح «رسم هجرت» در البرز اشاره و اظهار کرد: طرح هجرت سال‌هاست که با هدف استفاده از پتانسیل نيروی جوانان بسيجی برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح همه اقشار اعم از دانش‌آموزان، دانشجويان، پزشكان و ... با استفاده از ظرفیت نيروها در خدمات‌رسانی به نقاط محروم فعاليت می‌کنند، افزود: امسال 5 هزار گروه جهادی در این طرح مشارکت دارند که سهم البرز 700 گروه جهادی است.

این مسئول با اشاره به اینکه افتتاحیه این طرح روز شنبه، یکم آذر در البرز برگزار می‌شود، گفت: امسال با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا بحث توانمندسازی و آموزش مجازی گروه‌های جهادی پیگیری می‌شود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته همه گروه‌های جهادی تا پایان سال به صورت مجازی در حوزه‌های تخصصی خود شامل سلامت و بهداشت، عمران و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

طیران در ادامه به فعالیت گروه‌های جهادی در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا بسیج جامعه پزشکی و بسیج سازندگی در یک هم‌افزایی مشترک برای مقابله با کرونا وارد میدان شدند و بسیج سازندگی براساس نیاز بسیج جامعه پزشکی نیروهای خود را سازماندهی کرده و با تشکیل گروه‌های جهادی متشکل از یک پزشک، چهار پرستار و 10 همیار سلامت، 80 نقطه از استان را شناسایی و هدفگذاری کرده تا خدمات لازم را به این مناطق ارائه دهند.

وی مراقبت از بیماران، انتقال بیماران به مراکز درمانی، گندزدایی مناطق آلوده، خرید مایحتاج افراد سالمند و ارائه آموزش‌های لازم برای مقابله با کرونا را از جمله اقدامات گروه‌های جهادی عنوان کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا اغلب فعالیت های گروه‌های جهادی برای مقابله با کرونا متمرکز شده است اما با همه این شرایط گروه‌های جهادی از ابتدای سال تاکنون 99 خانه محروم را بازسازی کرده‌اند و در هفته بسیج نیز کلنگ ساخت پنج خانه محروم نیز زده خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز همچنین به اجرای طرح کمک‌های مومنانه در البرز اشاره کرد و افزود: طرح کمک‌های مومنانه در این استان در سه فاز متفاوت اجرایی شد، در فاز اول سبدهای معیشتی بین نیازمندان توزیع شد، در مرحله دوم علاوه بر سبدهای معیشتی، لوازم‌التحریر و پوشاک نیز اضافه شد و در مرحله سوم علاوه بر توزیع سبد بسته‌های معیشتی و پوشاک و لوازم‌التحریر، بازسازی مسکن محرومان، آزادی زندانیان، اشتغال، کمک به رونق تولید نیز در نظر گرفته شده است.

این مسئول در پایان از توزیع مرحله سوم بسته‌های معیشتی در البرز خبرداد و گفت: این بسته‌ها با همکاری بسیج، سپاه، خیرین و دستگاه‌های اجرایی تهیه شده و پنجم آذر بین نیازمندان استان توزیع می‌شود. همچنین در این روز علاوه بر توزیع بسته‌های کمک معیشتی، 300 سری جهیزیه نیز به نوعروسان نیازمند اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha