تبیین مکتب مقاومت سلیمانی الگوی کامل دانشجویان است
کد خبر: 3939346
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

تبیین مکتب مقاومت سلیمانی الگوی کامل دانشجویان است

مسئول فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: تبیین مکتب مقاومت سردار شهید سلیمانی الگوی دانشجویان و الگوی کامل سبک زندگی در جامعه است.

تبیین مکتب مقاومت سلیمانی الگوی کامل دانشجویان استحسین مظفری، مسئول فرهنگسازی بسیج دانشجویی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به تبیین تاریخچه و فلسفه وجودی بسیج، گفت: بسیج در طول ۴۱ سال مجاهدت خود در تمامی عرصه‌ها از دفاع سخت گرفته تا امنیت داخلی و جنگ نرم فرهنگی تا مقابله با ویروس کرونا همواره یار و یور ملت ایران بوده است.

وی بیان کرد: مشکلات و ناملایمت‎هایی که از طرف دشمن بر ما وارد می‌شود افراد با ایمان را وادار به تسلیم نمی‌کند بلکه وادار به مقاومت بیشتر و حرکت پوینده‌تر می‌کند.

مسئول فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل، با اشاره به نزدیک شدن سالگرد شهادت شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: سردار سلیمانی به عنوان سرآمد بسیجیان و یکی از افراد شاخص بسیجی احساس کمبود امکانات مادی در زندگی سیاسی و اجتماعی اش نداشت و الگویی تمام عیار برای بسیج و بسیجیان است.

مظفری افزود: تبیین دستاورد‌های جبهه مقاومت به ویژه سبک زندگی سیدالشهدای مقاومت سردار قاسم سلیمانی، رسالت امروز بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها است.

وی اظهار کرد: امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سطح دانشگاه‌ها، تمرکز بر ابتکارات و خلاقیت دانشجویان در جامعه و معرفی الگو‌های برتر بسیج دانشجویی، ترویج فعالیت‌های جهادی و خدمات اجتماعی بسیجیان، توجه ویژه به شعار سال «جهش تولید» و تمرکز بر اهداف کلان فرهنگی و تمدن‌ساز بسیج با معرفی سبک زندگی اسلامی-ایرانی، اطلاع رسانی گسترده از خدمات و دستاورد‌های بسیج با بهره‌برداری حداکثری از رسانه‌ها، فضای مجازی از جمله اهداف بسیج دانشجویی است.

مسئول فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل، تصریح کرد: بسیج و معنویت و سلامت، بسیج فرزند مسجد خادم مردم، بسیج مطالبه‌گر و عدالت خواه، سبک زندگی اسلامی-ایرانی، بسیج ولایی انقلابی و تمدن‌ساز، بسیج نیروی مقاومت ملت ایران، بسیج خدمت مومنانه و ایثارگری به عنوان شعار‌های بسیج و بسیجیان است.

مظفری گفت: تبیین مکتب مقاومت سردار شهید سلیمانی الگوی دانشجویان و الگوی کامل سبک زندگی دانشجویان در جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان "دانشجو انقلاب، ایستادگی و مقاومت و استکبار ستیزی" را شعار روز دانشجو عنوان کردند و هدف از این نامگذاری، توسعه و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی، تبیین سبک زندگی سردار شهید سلیمانی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه سازمان در انجام فعالیت‌های گسترده، کمی و کیفی در عرصه‌های مختلفی، چون علمی، فرهنگی و معرفتی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه بزرگ و آینده ساز ملت اسلامی است.

مسئول فرهنگسازی بسیج دانشجویی استان اردبیل، با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره گفت: در جنگ احزاب عده‌ای از یاران پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) با حالتی ناامید و ترس از لشکر دشمن نزد پیامبر اسلام آمده و از رسول‌الله پرسیدند که خداوند چه موقع ما را یاری خواهد کرد؟ رسول خدا(ص) در پاسخ فرمودند: به زودی نصرت پروردگار بر شما نازل خواهد شد، ایشان در واقع به نتیجه جهاد و تلاش مسلمانان در پیروزی جنگ اشاره کردند.

مظفری اظهار کرد: این آیه تا حدودی بیانگر زمان ما است، سختی و مشکلات در مسیر رسیدن به هدف همواره و از زمان صدر اسلام بوده است، برای رسیدن به هدف باید با تمام وجود تلاش و کوشش کرد، همانطور که خداوند متعال وعده بهشت را به متقین داده است و نه مسلمانانی که فقط ادعای مسلمانی دارند. بیماری کرونا که مدتی است بر کشور سایه انداخته باعث نشد فعالان دانشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در دانشگاه دست بکشند.

وی بیان کرد: دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان فعال فرهنگی باید اخلاص در عمل سردار شهید سلیمانی را در کار‌ها و زندگی خود الگو قرار داده و ادامه‌دهنده راه شهدا باشند، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این روحیه جهاد و فداکاری است که کشور را به قله‌های بزرگ ایمان و دانش می‌رساند.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha