غیرت انقلابی آیت‌الله یزدی؛ عامل مقاومت برابر نفوذ بیگانگان
کد خبر: 3940488
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

غیرت انقلابی آیت‌الله یزدی؛ عامل مقاومت برابر نفوذ بیگانگان

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه جلوگیری از نفوذ بیگانگان یکی از دغدغه‌های آیت‌الله یزدی بود، ابراز کرد: غیرت انقلابی این مبارز نستوه اجازه نمی‌داد در مقابل توطئه‌های بدخواهان انقلاب سکوت کند.

غیرت انقلابی آیت‌الله یزدی؛ عامل مقاومت در برابر نفوذ بیگانگانحجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به ارتحال جانسوز عالم ربانی، آيت‌‌الله‌ یزدی، اظهار کرد: این عالم ربانی از گنجینه معارف و تربيت معنوی اعاظم حوزه‌های علمیه اصفهان و قم سال‎های طولانی بهره‌مند شده بود.

وی ادامه داد: این عالم ربانی از محضر اساتید و علمای بزرگواری همچون آیت‌الله بروجردى(ره)، آیت‌الله اراکى، آیت‌الله شیخ محمدتقى آملى، آیت‌الله شاهرودى و نیز امام خمینى(ره) را تجربه نموده بودند.

رحیمی با تأکید بر اینکه آیت‌الله یزدی در زمره مبارزان راستین و اولیه انقلاب و جزو چهره‌های اثرگذار کشور بود، تصریح کرد: این عالم ربانی مصداق بارزی از وفاداران صادق حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری  محسوب می‌شد.

وی با یادآوری اینکه آیت‌الله محمد یزدی به عنوان عالمی پرهیزگار خار چشم دشمنان و یار دیرین ولایت و رهبری بود، اظهار کرد: این عالم ربانی در  شرایط اختناق حاکم بر جامعه دوران پهلوی، در میدان‌های گوناگون مبارزه حضوری فعال و تاثیرگذار داشت.

این مسئول تصریح کرد: سخنرانی‌های پرشور و افشاگرانه ایشان در مناطقی که در تبعید بودند منجر به حضور مردم در مبارزه با طاغوت و همراهی با نهضت امام خمینی(ره) می‌شد و در ذهن مردم و مبارزان نهضت اسلامی به‌ عنوان نقطه‌ای درخشان ثبت‌ شده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه آیت‌الله یزدی به عنوان مجاهدی خستگی ناپذیر همواره در رکاب ولی‌فقیه بودند، افزود: این عالم ربانی عمار انقلاب و ولایت‌مدار واقعی بود که در فتنه‌های به وجود آمده علیه نظام اسلامی همواره در سنگر ولایت دفاع جانانه‌ای کرد.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از نفوذ بیگانگان یکی از دغدغه‌های این مبارز نستوه بود، ابراز کرد: غیرت انقلابی آیت‌الله یزدی اجازه نمی‌داد در مقابل توطئه‌های بدخواهان انقلاب سکوت کند.

انتهای پیام
captcha