تحقیق و پژوهش در گرو حل مشکلات مردم و جامعه باشد
کد خبر: 3940958
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

تحقیق و پژوهش در گرو حل مشکلات مردم و جامعه باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش باید در گرو حل مشکلات مردم و جامعه باشد، اظهار کرد: امروزه در جامعه مشکلاتی وجود دارد که برای حل آنها پژوهشگران می‌توانند با اولویت‌بندی برای هر کدام راه‌حلی پیدا کنند.

علما بر پایه تحقیق و پژوهش اقدام به نوشتن کتاب‌های دینی کرده‌اندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، روز گذشته، 23 آذر ماه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان‌غربی اظهار کرد: علم و پژوهش یکی از تأکیدات مهم اسلام است به گونه‌ای که در حدیثی از ائمه اطهار(ع) آمده است که یک ساعت تفکر و تعلق بر 70 سال عبادت برتری دارد.

وی با بیان اینکه علمای اسلامی نیز بر پایه همین پژوهش موفق به نوشتن کتاب‌های مهم دینی شدند، افزود: علم و پژوهش آنچنان در اسلام اهمیت دارد که علما پذیرش اسلام بدون تحقیق و پژوهش را نادرست دانسته و تقلید محض در دین را بدون تحقیقات جایز نمی‌شمارند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: امروزه دشمنان اسلام تمام همت و تلاش خود را به کار برده‌اند تا در عرصه‌های مختلفی علمی و اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند که برای خنثی کردن توطئه‌های آنها بهترین راهکار تحقیق و پژوهش در عرصه علمی است.

وی با بیان اینکه پژوهش و علم باید در گرو حل مشکلات مردم و جامعه باشد، تصریح کرد: امروزه در جامعه مشکلاتی وجود دارد که برای حل آنها پژوهشگران می‌توانند با اولویت‌بندی آنها برای هر کدام راه‌حلی پیدا کنند.

رحیم‌ حب‌نقی، رئیس دانشگاه ارومیه در این مراسم تصریح کرد: اقتدار و استقلال هر کشوری وابسته به توسعه علمی و پژوهشی آن است و در کنار آن نیز باید به قدرت دفاعی که زیربنای آن نیز علم بوده توجه ویژه‌ای شود. جوانان جمهوری اسلامی ایران از نظر استعداد و توانایی در زمره افراد صاحب فکر و ایده در جهان بوده که با تلاش جهادی می‌توانند به رشد و توسعه روزافزون کشور در همه زمینه‌ها کمک کنند.

یادآور می‌شود که ۱۷۱۸ مقاله از دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی در پایگاه استنادی ISI به چاپ رسیده است  و یک هزار و 810  نفر مجموع اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های بزرگ استان هست که بیشترین تعداد مربوط به دانشگاه آزاد با ۵۹۸ نفر، ۵۰۷ نفر دانشگاه ارومیه و ۳۸۰ نفر هم عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان هستند.

انتهای پیام
captcha